طالبان:

بیانیه مونیخ تصویری نادرست از افغانستان است

سخن‌گوی طالبان به بیانیه مشترک وزیران خارجه ۱۲ کشور در نشست امنیتی مونیخ واکنش نشان داد.

ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان بیانیه ای مشترک وزیران خارجه ۱۲ کشور در نشست امنیتی مونیخ را که در آن از وضعیت حقوق بشر در افغانستان ابراز نگرانی کرده اند، بی‌بنیاد خوانده و گفته است حقوق همه شهروندان افغانستان محفوظ است.

مجاهد گفت اشاعه نگرانی و ایجاد احساس تهدید و ترس از افغانستان، یا نشان دهنده کم‌بود اطلاعات کشورهاست و یا عده‌ای مغرض اطلاعات نادرست را در این گونه گردهمایی‌ها پخش می‌کنند و تصویر نادرستی از افغانستان ارایه می‌دهند. 

مجاهد گفته است در افغانستان هیچ گروه خارجی نه وجود دارد و نه اجازه فعالیت در افغانستان را دارد.

سخنگوی طالبان گفت اقدامات سختگیرانه‌ای برای مبارزه با مواد مخدر انجام شده و کشت آن به صفر رسیده است.

او افزود حقوق همه شهروندان از جمله زنان محفوظ است، مردم از امنیت شخصی، مالی، جسمی و معنوی برخور دارند.

بر اساس گفته های مجاهد دروازه‌های محاکم به روی «افغان ها» بدون تبعیضی باز است و به حقوق آنها رسیدگی می شود.

او خاطر نشان ساخته است که کشور به سمت رفاه اقتصادی حرکت کرده است، ارزش افغانی حفظ شده، پروژه های بزرگ شروع شده، کارهای فوق العاده ای در بخش های صحت، تعلیم و عمرانی انجام شده و برنامه های خوبی همچنان در حال انجام است.

وی همچنین افزوده که علیرغم همه این تحولات، ارائه تصویری اشتباه از افغانستان، اشاعه تشویش و ایجاد احساس تهدید و ترس از افغانستان، یا نشان دهنده ضعف معلوماتی کشورهاست و یا عده ای مغرض معلومات نادرست را در این گونه نشست ها پخش می کنند و تصویر نادرستی از افغانستان ارائه می دهند.

قابل یاد آوری است که در نشست امنیتی مونیخ که در حال برگزاری است، ۱۲ کشور اروپایی از وضعیت حقوق بشر در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته‌ اند که این وضعیت در افغانستان از نشست سال گذشته تاکنون هیچ تغییری نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار