رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: کنشگری و حضور فعال بانوان در مسائل تبیینی انتخابات با وجود مشغله‌ها نشان از درایت جامعه نخبگانی بانوان دارد و به پاس این مهم باید سهم آن‌ها در نظام حکمرانی افزایش یابد.

 رضا شریفی در نشست تبیین نقش بانوان و ضرورت مشارکت در انتخابات اظهارکرد: میزان تاثیر گذاری و نقش آفرینی بانوان در ابعاد و حوزه‌های مختلف برای کسی پوشیده نیست، دستگاه‌های مرتبط با حوزه بانوان باید برای استمرار تاثیر گذاری و هدفمند شدن نقش زنان برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه بانوان هدف جنگ نرم دشمن هستند، افزود: بانوان در کنترل شرایط اجتماعی پیش از انقلاب، رخداد‌های انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، تحریم‌ها و سایر بحران‌های سیاسی و اجتماعی نقش بی بدیلی داشتند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: سهم بانوان این استان در حکمرانی و جغرافیای سیاسی استان متناسب با ظرفیت این قشر نیست، این مساله برای حوزه سیاسی مطلوب نیست و باید برای افزایش سهم بانوان در مدیریت‌های استانی و ملی تدبیر کنیم.

وی ادامه داد: برای افزایش سهم بانوان در جامعه باید مساله را به درستی احصا کنیم تا بتوانیم نظام حل مساله را به درستی تبیین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.