عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: باید به این نتیجه برسیم که سرنوشت مملکت به وسیله رای‌گیری و انتخابات تعیین می‌شود.

سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت مردمی در انتخابات مجلس دوازدهم گفت: ما قانونا و عرفا باید به این نتیجه برسیم که مساله سرنوشت مملکت به وسیله رای گیری و انتخابات تعیین می‌شود.

او افزود:کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی نظام انتخاباتی است و به همین دلیل افتخار می‌کند که در طی این ۴۵ سال سی و چند بار مردم برای مشارکت پای صندوق‌های رای رفته اند.

اکرمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ذات و ماهیت انتخاباتی دارد و قانون اساسی در یک فصل به آن پرداخته است و بنابراین سرنوشت کشور جز به دست مردم نیست. 

او ادامه داد: وقتی سرنوشتمان به خودمان واگذار شده باید در این حق سهیم باشیم و به عنوان یک وظیفه در همه پرسی حضور پیدا کنیم بنده چندین دوره نماینده بوده ام و معتقدم که شرکت در انتخابات مانند انجام فرایض دینی واجب است.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: ما نباید بی جهت برای خود غولی به نام دشمن درست کنیم و قرار نیست به ساز دشمنان برقصیم بنابراین وقتی مردم سراسر کشور دراین رویداد حساس شرکت می‌کنند می‌توانیم آن را به رخ دنیا بکشیم و بگوییم با این که مشکلاتی مانند تحریم، اقتصاد و گرانی داریم، اما درعین حال نسبت به سرنوشت خود با میل و علاقه شرکت می‌کنیم. 

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به انتظارات مردم از مجلس آتی متذکر شد: یکی از مسائلی که به آن کمتر اهمیت داده می‌شود سیستم نظارت و تشویق و تنبیه است. اگر ماهی یکبار از نمایندگان درباره عملکردشان توضیح خواسته شود مجلس پویاتری خواهیم داشت. من پنج دوره نماینده بودم و هیچکس یکبار درباره عملکردم از من سوال نکرد البته اخیرا یک معاونتی در مجلس به این امر تا حدودی رسیدگی می‌کند، اما باید قانون شود. همانطور که وزیر استیضاح می‌شود و مورد سوال قرار می‌گیرد نمایندگان هم باید حساب پس بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
آره اول که غیر خودی رو در فیلتر حذف میکنید بعد هم همین دوستان وارد شده خودتون هم جرات خلاف نظر شما حرف زدن رو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
انتخابات گزینشی
آخرین اخبار