انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان یزد از دستگیری فردی که با انتشار تصاویر خصوصی شاکی موجب هتک حیثیت او شده بود خبر داد.

سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع انتشار تصاویر شخصی یک دختر جوان، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان یزد قرار گرفت.

او افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده مشخص شد که خواستگار سابق شاکی، با به دست آوردن تصاویر خصوصی ایشان و ایجاد یک صفحه در اینستاگرام، تصاویر خصوصی او را منتشر کرده است.

رئیس پلیس فتا استان بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوط متهم را دستگیر کردند.

ابوالحسینی تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود. در بازجویی اولیه انجام‌شده مشخص شد متهم به دلیل شنیدن جواب رد اقدام به انتشار تصاویر شاکیه در فضای مجازی کرده است.

او به کاربران توصیه کرد: مراقبت از حریم خصوصی و دقت در نگهداری اطلاعات شخصی یک وظیفه عمومی برای همه کاربران فضای مجازی است و چنانچه شخصی حریم خصوصی دیگران را نقض نماید، برابر قانون مجرم بوده و تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطرنشان کرد: پلیس فتا با تمام توان آماده برخورد با جرایم سایبری بوده و شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار