عملیات اجرایی ساخت ۵ هزار و ۸۰۰ خوابگاه متاهلی برای دانشجویان آغاز شد

وزیر راه وشهرسازی گفت: ۱۵۰۰ هکتار از اراضی مازاد دانشگاه‌ها برای ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی تامین شده که ۵ هزار و ۸۰۰ واحد آن برای خوابگاه‌های متاهلی است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۶۰ هزار  واحد مسکونی و خوابگاه متاهلی برای اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها که با حضور رئیس جمهور برگزار شد گفت: عملیات اجرایی ۶۰ هزار واحد مسکونی برای اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها امروز  آغاز می شود که بخش اعظمی از این اراضی مازاد دانشگاه ها بوده و به گونه ای طراحی شده است که به  طرح های پژوهشی و آموزشی صدمه ای وارد نشود .

وی افزود: این واحدهای مسکونی  با توافق وزارت علوم و دانشگاه آزاد و وزارت راه وشهرسازی ساخته می شود و با هدف رفع دغدغه و نگرانی مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه ها صورت گرفته است‌.

او با اشاره به اینکه ساخت خوابگاه های متاهلی یکی از اصلی ترین وظایف وزارت راه وشهرسازی طبق قانون بوده است گفت: اجرای این عملیات در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی این اراضی بسیار سخت بوده اما توانستیم آنها را پیش از شروع عملیات آماده کنیم و روند ساخت تعدادی از این واحدها هم شروع شده است. 

بذرپاش اظهار کرد: طبق قانون جهش تولید این اراضی به صورت زمین های ۹۹ ساله است و به گونه ای طراحی شده که قیمت تمام شده زمین در این پروژه ها صفر باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تسهیلات بانک‌ها و کمکی که دانشگاه‌ها به استادان می‌کنند و آورده خود متقاضیان، هزینه ساخت تأمین می‌شود. در اجرای این طرح، باید کمیسیون ماده ۵ استان‌ها برگزار شده و مجوزهای تغییر کاربری این اراضی صادر شود. بخشی از این واحدها وارد فرآیند ساخت شده اند.

بذرپاش گفت: از ۶۰ هزار و ۱۸۶ واحد مسکونی دانشگاهیان ۳۰ هزار و ۵۶۶ واحد متعلق به اساتید و کارکنان دانشگاه‌های سراسری و مابقی واحدها متعلق به خوابگاه‌های متاهلی است.

وی افزود: ۹۵۷ هکتار را دانشگاه آزاد  و ۵۴۰ هکتار  را هم وزارت علوم آماده کرده  و بخشی از اراضی هم توسط دانشگاه سراسری تهیه شده که در مجموع ۱۵۰۰ هکتار اراضی تامین شده است‌.

او گفت: امروز عملیات اجرایی ۵هزار و۸۰۰ واحد خوابگاه متاهلی آغاز می شود‌.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار