دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۵۲ پروژه عمرانی را در حال اجرا دارد

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون ۱۵۲ پروژه عمرانی حوزه سلامت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی در حال اجرا است.

دکتر علیرضا مسلم گفت: این پروژه‌های عمرانی با زیربنای ۳۰۲ هزار و ۸۰۰ متر در حال اجرا است که تاکنون به طور میانگین پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: پروژه پنج هکتاری بیمارستان پیامبر اعظم(ص) با زیربنای ۵۷ هزار متر، در هفت بلوک یک، چهار و هفت طبقه در دست اجرا است که در این بیمارستان تمامی بخش‌ها و حوزه‌ها اعم از اورژانس، زنان، اتاق عمل، آی.سی.یو، سی.سی.یو، داخلی، عفونی، تروما، درمان ناباروری و غیره فعال می‌شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اعتبارات بیمارستان پیامبر اعظم(ص) از محل‌ مولدسازی‌ و بودجه‌های ملی، استانی و نفت تأمین شده است، گفت: ساخت این پروژه نیازمند ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار است که تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن معادل ۱۰ درصد بودجه مورد نیاز این پروژه بیمارستانی تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: ساخت واحد بیماران سرطانی بیمارستان امام رضا(ع) در هفت طبقه و با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی شهرستان گلبهار با زیر بنای ۱۱ هزار مترمربع و پیشرفت فیزیکی 90 درصدی، توسعه اورژانس بیمارستان طالقانی در سه هزار و ۶۰۰ متر زیربنا با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله پروژه‌های مهم و ساخت پروژه‌ها و تامین تجهیزات بیمارستان قائم(عج) با ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله این طرحها به شمار می رود.

مسلم افزود: در راستای تقویت فضاهای آموزشی پژوهشی، پژوهشگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۲ مرحله به عنوان بزرگترین و مجهزترین پژوهشگاه شرق کشور با زیر بنای ۱۷ هزار متر مربع در حال ساخت است که مرحله نخست آن با زیر بنای هفت هزار و ۳۵۲ متر مربع آماده بهره‌برداری است و مرحله دوم اکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

وی اظهار کرد: ساخت مجتمع آموزشی شهید خوارزمی مشهد به عنوان بزرگترین و مجهزترین فضای آموزشی در حوزه پزشکی با زیر بنای ۵۰ هزار مترمربع از دیگر طرحهای در حال اجرای دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است، در این مجتمع دانشکده‌های بهداشت، علوم و فنون نوین پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و طب ایرانی و مکمل استقرار یافته‌اند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پروژه ساخت خوابگاه دانشجویی خواهران با ظرفیت بیش از ۷۰۰ نفر به مساحت ۱۴ هزار متر مربع و با اعتبار بیش از سه هزار میلیارد ریال به همت مدیریت فنی دانشگاه در دست اجرا است که ظرفیت پذیرش ۳۵۰ دانشجو را دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار