رئیس ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: در پی تقویت سامانه بارشی اخیر در استان پل جهادگران در شمال شهر خرم آباد زیر آب رفت.

مهدی پازوکی با اشاره به اینکه هسته مرکزی سامانه بارشی اخیر از ساعاتی پیش در استان فعال شده است، گفت: پل جهادگران در شمال شهر خرم آباد امروز ۲۷ بهمن به علت شدت بارش باران زیر آب رفت.

وی افزود: هم اکنون معابر و خیابان‌های خرم آباد به علت شدت بارش‌ها دچار آبگرفتگی شدند و ورود آب کانال‌های کنار خیابان‌ها نیز دو چندان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با تأکید به بارش برف در محور‌های دلفان ابراز کرد: بارش برف از ظهر امروز در این شهرستان آغاز شده‌است و راه ۱۰۰ روستای این شهرستان را مسدود کرده‌است.

پازوکی با اشاره به بارش سنگین برف در گردنه‌های دلفان، اظهار داشت: جاده‌های اصلی این شهرستان تا این لحظه باز است و رانندگان برای تردد در محور‌ها به زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی مجهز باشند.

یادآور می‌شود،  سامانۀ بارشی اخیر که از شامگاه چهارشنبه در لرستان فعال شده است تا روز یکشنبه به‌تناوب و با شدت و ضعف بر روی جو این استان فعال است.

هواشناسی استان هم برای مخاطرات احتمالی این سامانه بارشی از ظهر امروز تا امشب هشدار سطح قرمز صادر کرد.

آبگرفتگی گسترده معابر و ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، طغیان برخی رود‌ها و خشکه رودها، ریزش کوه، انسداد راه‌های ارتباطی روستاها، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش میدان دید از مخاطرات این پدیده جوی در استان اعلام شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می‌شود.

برچسب ها: بارش برف ، انسداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
خدا رو شکر آب استان قم با بارش در استان لرستان برطرف شد
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۲۳:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
اینجا خرم آباد از دیروز مدام و یکسره کم و با شدت زیاد همراه با رعد و برق و تگرگ بلطف خدا تا این لحظه از شب داره می‌باره،خدایا بی ضرر بیاره شکرت ای مهربانترین مهربانان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
عشقم دلفان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
دنیا فقط دلفان
Italy
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
یعنی پل به صورت جهادی توسط نیرو های جهادی ساخته شده بود که آب شستش برد ساخته شده بود؟ چه پل محکمی ساخته بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
الحمدلله به خاطربارش برف وباران