رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود سامانه بارشی، باران و برف مناطق مختلف جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت و در شبانه‌روز گذشته بیشترین بارندگی استان در اشنویه ۶۰ میلی‌متر ثبت شد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: بارش‌ها در پیرانشهر ۵۱ میلی‌متر، بوکان ۴۸ میلی‌متر، سردشت ۴۰ میلی‌متر، نقده ۳۹ میلی متر، شاهین‌دژ ۳۸ میلی متر، مهاباد ۳۶، تکاب ۳۱ میلی‌متر، میاندوآب ۲۷ میلی‌متر و ارومیه ۱۷ میلی‌متر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در مناطق کوهستانی به صورت برف بود اضافه کرد: از زمان فعالیت این سامانه در منطقه (۴۸ ساعت گذشته) بارش‌ها در سردشت ۱۰۶ میلی متر، پیرانشهر ۱۰۵ میلی‌متر، اشنویه ۱۰۴ میلی‌متر، بوکان ۷۱ میلی‌متر و مهاباد ۵۷ میلی‌متر ثبت شده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه هفته آینده در این منطقه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود فعالیت آن از روز شنبه تقویت و شدت بارش‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی استان بیشتر از مناطق شمالی باشد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای منفی ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین صفر و ۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.