در جلسه کارگروه اقدام مشترک که در جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، بر تامین و توزیع گوشت قرمز، مرغ و میوه در استان و خرید برنج از کشاورزان تاکید شد.

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در جلسه کمیته اقدام مشترک با تاکید بر نظارت بر نانوایی‌ها و کیفیت پخت نان و جلوگیری از تعطیلات خودسرانه نانوایی‌های استان، گفت: تامین میوه شب عید شامل سیب و پرتقال از طریق تعاون روستایی استان مورد پیگیری قرار گیرد و در ایام پایانی سال با تعدد مراکز توزیع، مشکلی در توزیع میوه شب عید نداشته باشیم.

او با بیان اینکه لازم است میوه شب عید از کیفیت خوبی برخوردار باشد، افزود: از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز استان بهره‌گیری شود و پیگیری‌های لازم از طریق سازمان جهاد کشاورزی برای تامین گوشت قرمز گرم و منجمد برای شهروندان مازندرانی انجام گیرد و از هفته‌های آینده به وفور در فروشگاه‌های سطح استان توزیع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران برای تامین گوشت قرمز گرم پیشنهاد کرد می‌توان در صورت امکان و فراهم بودن زیرساخت‌ها در ازای صادرات محصولات کشاورزی به قزاقستان و سایر کشورها، دام زنده وارد کرد و پس از کشتار در کشتارگاه‌ها در فروشگاه‌های سطح استان توزیع شود.

خیریانپور گفت: در روز‌های آینده مراکز خرید برنج در استان آغاز بکار کنند و گزارش خرید روزانه به استانداری اعلام شود.

او بانک کشاورزی و بانک توسعه تعاون را موظف کرد برای تامین منابع مالی خرید برنج بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه با استانداری اقدامات لازم را انجام دهند و تعاون روستایی استان نیز در این زمینه ورود پیدا کند و شهرستان‌ها با نصب بنر مراکز خرید برنج را به شهروندان اطلا‌ع رسانی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: از ابتدای اسفند تا ۱۵ اسفندماه گوشت مرغ به وفور در استان توزیع شود.

بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در ایام پایانی سال مازندران میزبان حجم وسیعی از مسافران نوروزی است و از آنجایی که خدمات زیادی به این تعداد از مسافران ارایه می‌دهیم لازم است از امکانات ملی برخوردار باشیم.

او افزود: با توجه به اینکه جهاد کشاورزی استان مازندران خدمات ملی به مسافران ارایه می‌دهد نیازمند حمایت‌های ملی هم است و باید از سهم بیشتری در اقلام اساسی برخوردار شود.

مومنی در این جلسه گزارشی از آخرین نشست خود با وزیر جهاد کشاورزی و مجموعه معاونین اقتصادی و بازرگانی وزارت پیرامون خرید توافقی برنج و تامین اقلام اساسی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز ارایه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
۵۰ ساله دروغ تویحل دادین بسه
آخرین اخبار