معاون سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: با توجه به محدودیت واحد‌های جوجه‌کشی در استان کرمان؛ نیازمند سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ صنعت طیور هستیم.

اعظم فیروزی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در سومین نشست بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت طیور گوشتی در کرمان بیان داشت: ماهانه دو و نیم میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هزار واحد مرغداری انجام و در حوزه شمال استان سالانه ۵۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه نیاز گوشت مرغ شمال استان بیش از ۶۰ هزار تن است، افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا افق ۱۴۰۵ نیازمند هیچگونه ورود مرغ از سایر استان‌ها نخواهیم بود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان کرمان هم گفت: هدف از برگزاری این نشست برنامه ریزی تولید، بهسازی و نوسازی در راستای ارتقا سطح بهره بری و کاهش هزینه‌ها است و هدف بعدی به روز شدن دانش و ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات فعالان صنعت طیور کشور است که هر سال در حال به‌روز شدن است.

سید حسن مهدی افزود: در این نشست ۱۴ غرفه در قالب نمایشگاه عرضه و معرفی محصولات طیور راه اندازی شده است.

علی باقری سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز گفت: زنجیره تامین مرغ شهرستان رفسنجان الگوی بسیار خوبی برای تمام استان و کشور است و نباید الگو‌های خارجی را بر الگوی داخلی ترجیح دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار