بزرگداشت عالم برجسته استان سیستان و بلوچستان در قم

کنگره چهلمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد کفعمی خراسانی از علمای برجسته استان سیستان و بلوچستان امروز برگزار شد.

کنگره چهلمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد کفعمی خراسانی از علمای برجسته استان سیستان و بلوچستان امروز در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

مولوی اسحاق مدنی رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: رفتار آیت الله کفعمی در دوران حیات، وحدت گونه بود و این مجاهد در راه خدا تنها با سخنرانی و تالیف کتاب، وحدت را ایجاد نکرد؛ بلکه با انسانیت و پایبندی به اسلام وحدت را در منطقه سیستان و بلوچستان ایجاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور هم گفت: آیت الله کفعمی نمونه بارز یک مبلغ دینی موفق است که با خدمات خود در بین مردم شیعه و سنی زاهدان، آثار و برکات ماندگاری را از خود به یادگار گذاشت. 

گفتنی است آیت الله محمد کفعمی خراسانی از علمای مردمی و مبارز سیستان و بلوچستان بود که در مدت حضور چهل ساله خود در این استان منشاء خدمات فراوانی شد.

رهبر معظم انقلاب بار‌ها در بیانات خود از نقش این عالم مجاهد در پیشبرد اهداف نهضت انقلاب اسلامی در منطقه سیستان و بلوچستان و کمک و حمایت ایشان از افراد مبارزی که به این منطقه تبعید می‌شدند سخن گفته اند.

آیت الله کفعمی پس از عمری خدمت در سال ۱۳۶۲ دعوت حق را لبیک گفت و در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار