رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه بارشی بارش خوبی در جنوب و مرکز استان را با خود به همراه داشته که بیشترین آن‌ها با ۶۶ میلی‌متر مربوط به سردشت بوده است.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته در شهر‌های جنوبی و مرکز استان، گفت: بعد از سردشت، پیرانشهر با ۵۳، اشنویه با ۴۴، دانشگاه نازلو با ۲۱ و ارومیه با ۱۸ میلی‌متر بیشترین بارندگی را در این مدت داشته اند.

وی اضافه کرد: لازم است شهروندان تا پایان شرایط فعلی از تردد و اتراق در مسیر مسیل‌ها خودداری کنند و کوهنوردان نیز از حضور در نقاط کوهستانی بپرهیزند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای نیز در مدت زمان فعالیت این سامانه در استان پیش بینی شده و لازم است افرادی که قصد تردد در جاده‌ها را دارند وسایل و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

وی با پیش بینی تداوم این وضعیت هوایی برای روز‌های آینده استان ادامه داد: کولاک برف و احتمال سقوط بهمن در نقاط سرد و کوهستانی نیز پیش بینی می‌شود که لازم است تدابیر لازم بکار گرفته شود.

صابری با بیان اینکه دمای ارومیه مرکز استان در ۲۴ ساعت گذشته بین مثبت سه و ۱۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود، گفت: در این مدت دمای چالدران نیز به عنوان سردترین شهر استان مثبت یک درجه سانتی‌گراد و دمای شاهین‌دژ به عنوان گرم‌ترین شهر مثبت ۱۶ درجه سانتی‌گراد بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.