کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت بررسی الگوهای پیش بینی حاکی از شروع تدریجی فعالیت سامانه بارشی از ساعت بعدازظهر امروز از مناطق جنوب غرب و غرب استان است.

مرادی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی به تدریج تا شب در سایر مناطق استان نیز شروع خواهد شد، افزود: بارش‌ها تا اواخر وقت جمعه و در بعضی مناطق تا ساعات بامداد شنبه تداوم خواهد یافت و عمده بارش‌ها به صورت باران خواهد بود، اما در ارتفاعات و بعضی مناطق کوهستانی در بعضی از ساعات بوه خصوص جمعه شب احتمال بارش برف وجود دارد.

او ادامه داد: در بعضی از ساعات سرعت وزش باد در استان افزایش خواهد یافت که در ارتفاعات و بعضی مناطق کوهستانی در هنگام بارش برف می‌تواند منجر به کولاک برف شود.

کارشناس هواشناسی گفت: بر این اساس از سوی اداره کل هواشناسی استان هشدار سطح نارنجی شماره ۱۴ در خصوص آبگرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن آب رودخانه ها، لغزندگی معابر و جاده‌ها، احتمال کولاک برف در گردنه‌های استان از اواخر وقت پنج شنبه تا بامداد شنبه صادر شده است.

مرادی ادامه داد: با عبور سامانه بارشی و جابجایی توده‌های هوا در ساعاتی از روز شنبه سرعت وزش باد در مناطقی از استان نسبتا شدید خواهد بود.

او افزود: همچنین از لحاظ دمایی بررسی‌ها نشان می‌دهد دمای هوا به خصوص دمای روزانه از فردا تا اواسط هفته آینده روند کاهشی خواهد داشت.

برچسب ها: باران ، برف ، استان مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار