شناسایی آسیب پذیری و تهدیدات علیه کشور ضروری است

معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل گفت: شناسایی و احصا آسیب پذیری و تهدیدات علیه کشور ضروری است بنابراین پدافند غیرعامل تکلیف همگانی و ملی است.

علی‌محمد لطیفی در نخستین همایش کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدید‌های بیوتروریسم در دانشگاه لرستان اظهار کرد: حفظ ارتقای سطح تاب آوری ملی از اقدامات پدافند غیرعامل بوده، اما باید خود را به‌روز کرده و در سطوح مختلف در رده بالا اقدامات علمی انجام داد.

وی بیان کرد: قدرت تصمیم‌گیری در پاسخ سریع به حوادث و تهدیدات را باید افزایش دهیم همچنین تهدیدات در آینده را باید شناسایی کرد و این امر موجب آمادگی خواهد شد.

وی ادامه داد: دشمن با تمام تجهیزات و امکانات در جنگ شناختی علیه کشور اقدامات خود را انجام می‌دهد، اما باید با برگزاری همایش‌های علمی و بهره‌وری از مقالات نخبگان با آن مقابله کرد و هرگز دشمن موفق نخواهد شد.

وی افزود: مصون‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری امکانات و تاسیسات موجود، سطح تاب آوری کشور را ارتقا می‌دهد تا در برابر تهدیدات احتمالی مقابله کند، بنابراین مدیران ارشد، اهمیت و حساسیت پدافند غیرعامل را دریابند و راهکار‌های اجرایی و عملیاتی را در این حوزه به کار گیرند.

برچسب ها: پدافند ، بیوتروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.