رییس پلیس راهور تهران گفت: ۴۷ درصد از فوتی‌های تصادفات تهران مربوط به موتورسیکلت سواران است که این آمار نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

 

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور پایتخت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۴ میلیون خودرو و ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر تردد می کنند.  از طرفی با بررسی آمار پزشکی قانونی در خصوص تصادفات ۸ ماهه سال جاری در شهر تهران دریافتیم که ۴۷ درصد از فوتی‌های تصادفات تهران مربوط به موتورسیکلت سواران می‌باشد این آمار نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است. یعنی ۱۶۵ نفر در ۸ ماه سال قبل و امسال نیز در ۸ ماه ۲۱۰ نفر در اثر تصادفات موتورسیکلت جان خود را از دست داده اند که افزایش ۲۷ درصدی را نشان می دهد.

او گفت: موتورسیکلت نسبت به خودرو در روز چندین تخلف را انجام می دهد. یکی از رایج ترین و دم دستی ترین تخلفات استفاده نکردن از کلاه ایمنی است. حتی برخی از افراد نه تنها از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند بلکه دارای گواهی نامه معتبر موتورسیکلت نیستند.اکثر موتورسیکلت ها فاقد معاینه فنی و از طرفی نیز فاقد بیمه شخص ثالث هستند و این موضوع تبعات اجتماعی و اقتصادی فراوانی را بعد از تصادفات برای آنها و خانواده هایشان در پی دارد .

موسوی پور در ادامه بیان کرد: به همین منظور ما هشتگ همه با هم کلاه ایمنی را از ۱۸ دی شروع کردیم و سعی می کنیم این طرح استمرار داشته باشد. از همه مسئولین ذی ربط تقاضا داریم در این زمینه به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: تردد موتور سواران در تونل ها ممنوع است، در تونل ها به جهت انباشت گازهای آلاینده و سمی موتورسواران ممکن است با دیواره بتنی تونل ها برخورد کرده و باعث تبعات جبران ناپذیری شوند.

او گفت: تمام این اقدامات در راستا حفظ ایمنی خود فرد خواهد بود. همکاری مسئولان به ما در راستای انضباط شهری کمک شایانی خواهد کرد.

در ادامه صحبتی کوتاه با سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ داشتیم که در مورد این گونه تخلفات توضیحاتی داد: بررسی ها نشان می دهد که برخی رانندگان در تصادف با موتورسیکلت ادعای ندیدن افراد را دارند. عامل دیده نشدن موتورسیکلت سواران در سطح معابر خلوت و تاریک یکی از دلایل عمده تصادفات با این قشر از کاربران ترافیک اند . حرکت با چراغ روشن در طول روز توسط موتورسیکلت سواران می تواند از تصادفات آنها در سطح معابر بکاهد. از تمام افراد چه خودرو سوار چه موتورسوار از چراغ روشن وسیله خود استفاده کنند تا تصادفاتی را در پی نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
بله پلیس محترم به نکته خوبی اشاره کردن عدم روشن بودن چراغ ها توسط موتور سواران و یا حتی خودروها در روزهای بارانی ،بارها من دیدهام که در تاریکی مطلق موتور سوار ها با چراغ خاموش و بدون کلاه ایمنی در بزرگراه در حال تردد بوده اند برداشت اینها این است که وقتی من جلویم را میبینم دیگر نیازی به روشن کردن چراغ نیست در صورتی که مهمترین دلیل برای روشن کردن چراغها اینست که آقای موتور سوار شما را عابر ورانندگان دیگر ببیند و از تصادف اجتناب گردد.باید به این موتور سواران آموزش داد
آخرین اخبار