نوری گفت: طی پارسال، ۶۷ درصد بیمه گذاری‌های کشاورزی خسارت بیمه دریافت کردند.

ستاد بیمه کشاورزی استان کرمان با حضور مسئول امور بیمه صندوق کشاورزی کشور امروز برگزار شد.  

قدرت الله نوری، مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی کشور در  این جلسه  با اعلام اینکه بیمه کشاورزی در تمام دنیا یک بیمه حمایتی است و دنبال سود نیست، گفت: صندوق بیمه کشاورزی، یک سازمان حمایتی است که در حد توان از تولید کنندگان بخش کشاورزی حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد این حق بیمه را خود دولت پرداخت می‌کند، افزود: بخش کشاورزی، خسارتش غیر قابل پیش بینی است و در سال ۹۸ در کشور ۱۸ استان درگیر سیل شدند و خسارات زیادی در بخش کشاورزی داشتیم.

نوری با اشاره به اینکه تعرفه‌های بیمه‌ای در باغات و مزارع متفاوت است، بیان کرد: ۱۰۹ محصول کشاورزی در کشور بیمه کشاورزی می‌شود که در استان کرمان، ۵۶ محصول بیمه می‌شود.

وی گفت: طی پارسال ، ۶۷ درصد بیمه گذاری‌های ما خسارت بیمه دریافت کردند.

نوری افزود: ما قانون اجباری بیمه دام را در کشور داریم؛ اما متاسفانه این کار انجام نمی‌شود؛ اما در طیور موفق بودیم و ۹۸ درصد طیور کشور بیمه کشاورزی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان راباید متقاعد کنید که به سمت بیمه کردن محصولات خود بروند؛ چون تنها حامی کشاورزان هر چند اندک بیمه کشاورزی است، بیان داشت: بیمه کشاورزی پشتیبان بخش کشاورزی است و  انتقاد‌ها درباره میزان کم اعطای جبران خسارت وارد است؛ ولی کمکی برای کشاورز است، چون دولت کمک می‌کند و ۷۰ درصد حق بیمه را می‌دهد.  

 مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی کشور با بیان اینکه ما سالی که در آن هستیم توانستیم طرح‌های مختلفی ارائه دهیم که کشاورز بتواند بیمه خود را بخرد و ۲۰ درصد ضریب خطر  را کاهش دهیم، افزود: امسال ۲ میلیون هکتار کشاورزی قراردادی ما بیمه شد و ۲۰ درصد تخفیف دادیم.

وی بیان کرد: ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان غرامت پارسال را  پرداخت کردیم و یک هزار و۸۰۰ میلیارد تومان از کشاورز گرفتیم و امسال ۳۸ درصد بخش زراعت ما در بیمه کشاورزی بیشتر شده است.

نوری گفت: امسال ۶ هزار میلیارد تومان  برآورد خسارت ما در کشور است که یک هزار میلیارد تومان مربوط به استان کرمان است.

نوری افزود: دیروز ۳۰۰ میلیارد  تومان خسارات بخش کشاورزی واریز شد که ۱۰۲ میلیارد تومان خسارات بخش کشاورزی استان کرمان واریز شد که مربوط به بخش خرما است.

وی گفت: در بخش آبزیان در مبادی تولید کسی حق ندارد بدون بیمه فعالیت کند.

قزلباش، مدیرعامل شعب بانک کشاورزی استان کرمان با اعلام اینکه بحث بیمه کشاورزی و برطرف کردن چالش‌های که درآن وجود دارد از برنامه‌های مهم ما است، گفت: برترین استان و بیشترین سطوح بیمه کشاورزی در سطح باغات را  در کشور داریم و توانستیم بخشی از خسارات را پرداخت کنیم.

وی افزود: فرهنگ پذیری برای بیمه کشاورزی باید بیشتر  شود تا بتوانیم در همه بخش‌های کشاورزی فعالیت پوشش بیمه‌ای داشته باشیم.

وی افزود:با توجه به اینکه بزرگ‌ترین استان کشور هستیم و فاصله مناطق در استان زیاد است نیاز به نیروی بیشتری داریم.

قزلباش بیان کرد: در سال زراعی جدید در استان کرمان، ۶۶ هزار بیمه نامه در ۱۱ بخش کشاورزی صادر شده است.

وی با اعلام اینکه ضریب نفوذ بیمه همچنان ایده آل نیست و باید در سطح استان و کشور توسعه بدهیم، گفت: باید چتر حمایتی بیمه را در کشور گسترش دهیم تا بتوانیم خسارات را در این بخش جبران کنیم.

 جاویدی معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اعلام اینکه بیمه کشاورزی هدفش کاهش ریسک در بخش کشاورزی است، گفت: طی امسال  با توجه به کمبود کاهش چشمگیر بارش‌ها ریسک را در کشاورزی بالا می‌برد و امسال باید بیشتر تلاش کرد تا فرهنگ پذیری و ضریب نفوذ بیمه بیشتر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار