مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۶ کانون جوانان روستایی و عشایری در استان راه اندازی شده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۶ کانون جوانان روستایی و عشایری با ۲۹۰نفر عضو در حوزه مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های زابل، ایرانشهر، فنوج، کنارک، مهرستان و بمپور راه اندازی شد.

بهزاد شهرکی کانون جوانان روستایی را نهادی مردمی، داوطلبانه و غیر انتفاعی به منظور تحقق اهداف توسعه روستایی و کشاورزی دانست.

وی افزود: عمده فعالیت این کانون‏ها نقش‌آفرینی جوانان روستایی و عشایری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط‌زیست در راستای توسعه پایدار بخش کشاورزی و جوامع روستایی و عشایری با رویکرد ایجاد روحیه تعهد، نوآوری، افزایش قدرت نفوذ در تصمیم گیری و بالا بردن انگیزه و توان رهبری جوان روستایی است.

شهرکی با بیان اینکه متوسط سن جامعه بهره بردار استان حدود ۶۳ سال است و افزایش این روند تهدیدی جدی برای بخش کشاورزی خواهدبود، ایجاد کانون جوانان روستایی را فرصتی در جهت تشویق و ترغیب نسل جوان به ماندگاری در روستا و فعالیت دربخش‌های مختلف کشاورزی عنوان نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار