مراسم جشن عمامه گذاری ۲۷ طلبه جوان با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین در حوزه علمیه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه قزوین ضمن گرامیداشت میلاد حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع)، امام سجاد (ع) و امام زمان (عج) گفت: اباعبدالله الحسین (ع) مسیرشان، راهشان، شخصیت‌شان و اهدافشان عصاره همه چیزی است که تمام انبیاء آورده بودند، همه پیغمبران، همه کتاب‌های آسمانی و همه اهداف انبیای الهی در پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم خلاصه شده است.

وی، منشا، پیدایش و انگیزه‌های انقلابی انقلاب ما را برگرفته از حماسه اباعبدالله (ع) دانست و یادآور شد: عنصری که مردم ما را به خط کرد، به خیابان‌ها آورد و به مردم انگیزه داد که در مقابل گلوله فریاد ضد ظلم برآورند، نشأت گرفته از حماسه عاشورایی امام حسین (ع) بود، بسیاری از شعار‌های انقلابی ما ارتباط و اتصال انقلاب ما را با نهضت اباعبدالله (ع) بیان می‌کرد، یکی از شعار‌های پرمحتوای آن ایام نیز "نهضت ما حسینیه/ رهبر ما خمینیه" بود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: این قبیل شعار‌ها ارتباط ناگسستنی بین انقلاب و نهضت اباعبدالله (ع) داشت، حوزه‌های علمیه ما برای تحقق بخشیدن به منویات انبیای عظام، رسول اکرم (ص)، ائمه (ع) و علی‌الخصوص عاشورای اباعبدالله (ع) پای کار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: در عاشورای اباعبدالله (ع) بحث روز عاشورا نیست، بحث نهضتی است که طی حدود ۶ ماه (از زمان مرگ معاویه تا روز عاشورا) پر از تاریخ، هدایت، آموزش، حماسه، اصول اسلامی، انسانی، قرآنی و ایمانی بوده و آکنده از اصول و مبانی است.

وی اضافه کرد: طی این مدت اولین کلامی که اباعبدالله (ع) بیان کردند این بود که وقتی در مسجد برای حضرت خبر آوردند که مرکز حکومت در مدینه با شما کار دارند، حضرت به محض اینکه این را شنید فرمود "می‌بینیم که طاغوت بنی‌امیه (معاویه) به هلاکت رسیده است".

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در آستانه انتخابات قرار داریم، انتخابات وظیفه بسیار سنگین، مهم و واجب شرعی، سیاسی و دینی است، هر چه در توان دارید به کار بگیرید و به عنوان عناصر فعال، انگیزه بخش و روشنگری، دیگران را به مشارکت حداکثری دعوت کنید، اقتدار نظام ما با حضور حماسی مردم در انتخابات محقق می‌شود، دشمن وقتی حضور پرشور و حماسی را ببیند از ما ناامید و مأیوس می‌شود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: دشمن به استیصال و درماندگی افتاده است، همه ما بسیج شویم و در این روز‌های منتهی به انتخابات هر چه در توان داریم برای انتخابات به عنوان یکی از رسالت‌های مهم ادای تکلیف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.