اختلال در بندر بزرگ «آنتورپ» به دنبال اعتراض کشاورزان بلژیکی

در پی اعتراض صد‌ها کشاورز بلژیکی که با تراکتورهایشان جاده‌های اطراف بندر «آنتورپ» را مسدود کردند، فعالیت این بندر مختل شد.

استفان ون فراچم مدیر انجمن شرکت‌های بندری «Alfaport VOKA» در این باره به خبرگزاری «رویترز» گفت: از آنجایی که حرکت کامیون‌ها متوقف می‌شود و کارمندان پس از انتظاری طولانی، تنها اجازه ورود به بندر را پیدا می‌کنند، هیچ محموله‌ای را نمی‌توان تحویل داد یا تحویل گرفت.

وی با بیان اینکه «فعالیت به شدت مختل شده است»، اظهار داشت: این اختلال برای شرکت‌هایی که در بندر کار می‌کنند، میلیون‌ها یورو هزینه به همراه داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، این کشاورزان بلژیکی معترض، خواستار حقوق و شرایط کاری بهتر هستند.

بر پایه این گزارش، از آنجاییکه حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ، شرکت‌های کشتیرانی را مجبور می‌کند از کانال سوئز دوری کنند و به جای آن مسیر‌های طولانی‌تری را انتخاب کنند، تاخیر‌هایی که این اختلال [در پی اعتراض کشاورزان بلژیکی]در حمل و نقل بار ایجاد می‌کند، از جمله مشکلاتی است که شرکت‌های بندری در حال حاضر با آن مواجه هستند.

ون فراچم گفت: زنجیره‌های تامین از قبل مختل شده‌اند. کشتی‌هایی که خارج از برنامه معمول خود کار می‌کنند، اکنون به بندری می‌رسند که نمی‌توانند بارگیری کنند. این یک نگرانی بزرگ است.

سخنگوی بندر «آنتورپ» نیز گفت: جاده‌ها در نقاط مختلف مسدود و باعث اختلال در تردد و ایجاد صف طولانی کامیون‌ها شده است.

این اعتراض به دنبال اقدامات مشابه زیادی از سوی کشاورزان خشمگین در فرانسه، بلژیک، هلند و دیگر کشور‌های اروپایی صورت می‌گیرد.

کشاورزان اروپایی همچنین خواستار قوانین زیست‌محیطی راحت‌تر و حمایت بهتر در برابر واردات ارزان محصولات کشاورزی هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار