محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در نشست رسانه‌ای جشنواره فیلم خزر، به بازتاب رسانه‌ای تپق خود در آیین اختتامیه جشنواره فیلم فجر، واکنش نشان داد.

نشست خبری اولین جشنواره فیلم خزر صبح روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و مدیران امور سینمایی کشور‌های ترکمنستان و روسیه در محل سازمان سینمایی برگزار شد.

محمد خزاعی در ابتدای این نشست بیان کرد: خوشحالم که امروز در خدمت همکارانم خودم از ترکمنستان و روسیه هستم. در ایام برگزاری جشنواره فجر، توافقاتی با برخی کشور‌های همسایه انجام شد. در دوره جدید سازمان سینمایی و زمانی که من در این سازمان مستقر شدم، نقشه راهی برای حوزه بین‌الملل ترسیم کردیم تا نگاهی به کشور‌های منطقه و کشور‌های مشترک از نظر زبان و فرهنگ داشته باشیم. بر اساس همین نقشه هم طراحی‌های سازمان سینمایی انجام شد که بر اساس آن هم با هفت کشور در جشنواره فیلم فجر توافقاتی صورت گرفت.

جشنواره «خزر» با چه مأموریتی متولد شد؟

وی افزود: در سفر قبلی‌ام به روسیه، پیشنهادی مطرح شد تا علاوه‌بر مراودات فرهنگی و سینمایی، درباره تولید مشترک هم مذاکراتی داشته باشیم که الان این مذاکرات در حال پیگیری است. ضمن اینکه بحث‌های دیگری همچون فراهم آوردن شرایط اقتصادی بازار سینما، برگزاری هفته‌های فیلم و یا تأمین زیرساخت و آموزش و ... راهم داشته‌ایم. یکی از مهمترین مباحث ما درباره دریای خزر بود که پیشنهاد شد بین کشور‌های همسایه خزر، جشنواره فیلمی برای نزدیک شدن این کشور‌ها برگزار شود و قرار شد ایران این جشنواره را برگزار کند.

خزاعی در ادامه گفت: امروز در خدمت دوستان بودیم تا مشخص شود کدام کشور می‌تواند میزبان اولین و دومین دوره این رویداد باشد، چون این جشنواره با بقیه جشنواره‌ها متفاوت است و قرار است هر سال یک کشور میزبان آن باشد؛ بر همین اساس در سال ۱۴۰۴ کشور روسیه میزبان و در سال ۱۴۰۵ ترکمنستان میزبان جشنواره فیلم خرز خواهد بود. ضمن اینکه قرار شد در نیمه دوم هر سال این جشنواره برگزار شود. اولین دوره جشنواره خزر در ایران برگزار می‌شود و تصمیم این است که جشنواره در مناطق شمالی کشور برگزار شود. احتمالا مازندران میزبان اولین دوره خواهد بود.

رئیس سازمان سینمایی افزود: نشست دوم شورای سیاستگذاری این رویداد در اردیبهشت ماه سال آینده در مسکو برگزار می‌شود. یک سال ایران میزبان خواهد بود که سال ۱۴۰۳ خواهد بود و بعد به کشور‌های منطقه منتقل می‌شود. این جشنواره یک همگرایی چه از لحاظ فرهنگی و چه از منظر نزدیک کردن کشور‌ها به یکدیگر ایجاد خواهد کرد. بحث اتحادیه سینمایی کشور‌های اوراسیا هم مطرح شد که امروز تصمیم گرفتیم آیین‌نامه این اتحادیه تنظیم و ارایه شود. درباره اهداف و سیاست‌های این آیین نامه بحث می‌شود چرا که ما در حال حاضر یک اتحادیه سینمایی نداریم و این باعث می‌شود شکل‌گیری این اتحادیه نیازمند سیاست‌گذاری‌های کلان باشد.

خزاعی گفت: در سفر قبلی به روسیه پیشنهاد برگزاری مراسمی شبیه اسکار برای منطقه اوراسیا را داشتیم که پیشنهاد شد اول اتحادیه سینمایی کشور‌های این منطقه تشکیل شود و بعد با نظر همه کشورها، این رویداد را پیش ببریم و یک جشنواره بین‌المللی، مشابه اسکار داشته باشیم. البته دوستان روسیه این پیشنهاد را به شکل مکتوب داده بودند و ما گفتیم ابتدا اتحادیه را داشته باشیم و بعد این جشنواره را برگزار کنیم. تصمیمات خوبی هم درباره موزه ملی سینمای ایران و روسیه داشتیم. فیلم‌های خوبی در آرشیو هر دو کشور وجود دارد و قرار است تبادل تجربه و تبادل آرشیو برای تبدیل فیلم‌ها داشته باشیم.

شرکت در «فجر» باعث افتخار هر کشوری است

در این بخش دیمیتری داویدنکو مدیر امور سینما و تحول دیجیتال وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه گفت: ما تجربه عالی در این سفر داشتیم. جشنواره فجر هم در منطقه و هم در دنیا مهم است و شرکت در آن باعث افتخار هر کشوری است. ما در این چند روز توانستیم به موفقیت‌های مختلفی دست پیدا کنیم و مذاکرات خوبی هم داشته باشیم. به نتایج خوبی هم برای ادامه همکاری رسیدیم. واقعا جالب است که دو روز پیش اختتامیه فجر برگزار شد و حالا ما برنامه جشنواره خزر را برای فصل پاییز برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مدیر امور سینمایی روسیه: ما با تیم آقای خزاعی ملاقات زیادی هم در مسکو و هم تهران داشتیم. ما یک ارتباط جدیدی را بین آرشیو‌های سینمایی دو کشور خواهیم داشت که این ارتباط بین فیلمخانه‌های دو کشور صورت می‌گیرد

وی افزود: فدراسیون روسیه از این جشنواره کاملا حمایت می‌کند و هدف اصلی این رویداد، توجه به ارزش‌های پنج کشور حوزه خزر است. اولین جشنواره خزر در ایران برگزار می‌شود که یک شروع خوب برای همکاری در آینده است. باید بگویم ما با تیم آقای خزاعی ملاقات زیادی هم در مسکو و هم تهران داشتیم. ما یک ارتباط جدیدی را بین آرشیو‌های سینمایی دو کشور خواهیم داشت که این ارتباط بین فیلمخانه‌های دو کشور صورت می‌گیرد. ما امروز بابت پیشقدمی ایران در سازمان‌دهی اتحادیه کشور‌های آسیایی خوشحال هستیم. همچنین روسیه در آکادمی اوراسیا پیشقدم است که از استقبال هر دو کشور از این موضوع خوشحالیم.

دیمیتری داویدنکو گفت: این همکاری فقط همکاری دو کشور نیست و ما نظر کشور‌های دوست را هم به این همکاری جلب خواهیم کرد. در روسیه فیلم‌های ایرانی را خیلی دوست دارند و در جشنواره‌های سینمایی مختلف در روسیه حضور پیدا و در اکثر مواقع جوایز مختلفی را دریافت می‌کنند. در چارچوب ملاقاتی که داشتیم نمایش فیلم‌های ایرانی در سینما‌های روسیه و فیلم‌های روسی در سینما‌های ایران مورد بررسی قرار گرفت. موضوع خیلی مهم تولید مشترک است، چون ما اشتراکات زیادی داریم البته مشکلات مشترک زیادی هم داریم با تولید مشترک می‌توانیم موضوعات یکدیگر را بفهمیم. من از وزارت فرهنگ روسیه و خودم آرزو می‌کنم که تمام برنامه‌ها هرچه زودتر انجام شوند البته مطمئنیم که حتما انجام می‌شود.

«خزر» همه ما را به هم متصل می‌کند

صاحی صالح بایرام اف مدیر آمپر سینمایی ترکمنستان هم مطرح کرد: ما امروز مهمان آقای خزاعی هستیم و از این موضوع خوشحالم. من وقتی سیزده سال داشتم در سال ۱۹۹۰ در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان حضور داشتم. از دعوتی که آقای خزاعی برای جشنواره فیلم فجر داشتند، تشکر می‌کنم. ما امروز موضوع جشنواره خزر را با حضور پنج کشور حوزه خزر مورد بررسی قرار دادیم. فیلمسازان ترکمنستان هم حاضر هستند در جشنواره خزر شرکت کنند. دریای خزر یا کاسپین همه ما را به هم متصل می‌کند و ما را به یک خانواده تبدیل کرده است.

وی افزود: موضوع همکاری در حیطه جشنواره فیلم خزر برای اولین‌بار از طرف رییس‌جمهور فدراسیون روسیه در نشستی که در عشق آباد داشتیم مطرح شد. روسای جمهور پنج کشور حوزه دریای خزر هم از این موضوع استقبال کردند و گفتند فیلمسازان همه کشور‌ها وارد همکاری در این حیطه خواهند شد. امروز یک روز تاریخی رقم خورد و راند اول مذاکرات درباره جشنواره خزر پیش رفت. از طرف خودم این آرزو را دارم که جشنواره خزر موفق و در دنیا معروف شود. باید بگویم که این یک سال مهم برای ماست که اولین دوره جشنواره خزر در ایران برگزار و دومینش در روسیه و بعدی در ترکمنستان برگزار می‌شود.

جشنواره «خزر» جشنواره فیلم‌های آرشیوی نیست

خزاعی درباره حضور فیلم‌های مختلف در این رویداد بیان کرد: جشنواره قطعا جشنواره فیلم‌های آرشیوی نیست و، چون اولین جشنواره است قرار شد آثار دوسالانه کشور‌ها را داشته باشیم. ضمن اینکه جشنواره هدف متعالی‌تری دارد و آن تولید مشترک است و قرار نیست صرفا جشنواره برگزار کنیم. قسمتی از تولید مشترک به بودجه‌ای برمی‌گردد که در سال ۱۴۰۳ خواهیم داشت و قسمتی هم به طرح‌هایی که به ما می‌رسد. یکی از تهیه‌کنندگان مذاکراتی با یک گروه ایرانی در بخش خصوصی داشت تا بتوانیم تولید مشترک داشته باشیم. یک بحث هم در فارابی داریم که ببینیم باید به کدام سمت خواهد رفت.

وی افزود: تاجیکستان و ازبکستان پیشنهاد ساخت فیلم‌هایی درباره بوعلی سینا و... را داده‌اند، گروه چینی هم پیشنهاد ساخت فیلم داشته، یونان هم طرحی دارد، ضمن اینکه فرانسه و کشور‌های دیگر هم پیشنهاد ساخت فیلمی درباره گندم به بهانه جاده ابریشم داشته‌اند. البته در ده سال گذشته و در دوره‌های قبل ۲۳ تولید مشترک داشته‌ایم. ترکیه هم درخواست تولید مشترک دارد. ترکیه و روسیه می‌گفتند تا چهل درصد حاضر به مشارکت هستیم. تنها راه برون رفت از شرایط فعلی برای سینمای ایران مشارکت در اقتصاد جهانی است. یکی از راه‌های دستیابی به اقتصاد جهانی تولید مشترک است، چون در این صورت فیلم‌ها راحت‌تر در چین و روسیه اکران می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: مثلا انیمیشن «پسر دلفینی» به این دلیل اکران موفقی در روسیه داشت که تولید مشترک بود. برخی معتقدند سینمای ایران در برخی کشور‌ها و جشنواره‌ها تحریم شده‌است، اما اینطور نیست تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا بازار‌های جدیدی را در منطقه و آسیا ایجاد کنیم این توهم است چرا که سینما تحریم شدنی نیست. آنقدر سینمای ایران در دنیا معتبر است که به عنوان محصول اولیه در کشور‌ها مطالبه می‌شود این به امروز و دیروز و دوره هم مربوط نمیشود بلکه از ابتدای انقلاب شکل گرفته است. مسیر ما با سایر کشور‌ها در حال باز شدن است.

خزاعی عنوان کرد: جشنواره فیلم خزر اصلا مربوط به ایران نمی‌شود که اگر ما باشیم یا نباشیم برگزاری آن دچار خلل شود این یک پیمان نامه بود تا سه سال آینده وضعیت این جشنواره مشخص است با تغییر دولت و ما هم جشنواره برگزار می‌شود. جشنواره هم در فصل پاییز برگزار می‌شود تا جشنواره تداخلی با جشنواره ما و جشنواره‌های کشور‌های مختلف نداشته باشد. دبیر جشنواره هم تا اواخر امسال اعلام می‌شود. از سینمای روسیه امسال در جشنواره فیلم فجر فیلم داشتیم بالاخره یک هیات انتخاب وجود دارد و امسال به جمع‌بندی برای حضور فیلمی از روسیه نرسیده بودند، اما تعاملات ما همچنان وجود دارد.

خزاعی در این بخش از صحبت‌های خود دوباره با کنایه نسبت به بازتاب اتفاقات اختتامیه جشنواره فیلم فجر بیان کرد: درباره واژه‌هایی که به کار می‌برید ملاحظه داشته باشید، چون وایرال می‌شود!

وی عنوان کرد: ما به جز روسیه حضور پررنگی در کشور‌های همسایه از منظر اکران نداریم. در حالی که این کشور‌ها همه آماده هستند تا فیلم‌های ایرانی را اکران کنند. بحثی که مطرح شد این بود که شرایطی فراهم شود تا فیلم‌های ایرانی در این کشور‌ها اکران شود. البته آن‌ها هم چنین مطالبه‌ای داشتند. مثلا ما چندی پیش اعلام کردیم که فیلم‌های خارجی می‌توانند اکران شوند. اولش استقبال شد، اما بعدش کسی اقدام جدی برای خرید کپی‌رایت فیلم‌ها نکرد. سینمای چین هم درخواست می‌کرد تا در ایران سهمی برای اکران فیلم‌های چینی قایل شویم. ما امروز به دوستان روسی پیشنهاد دادیم تا پخش‌کننده‌هایی را بفرستند و فیلم‌های ایرانی را ببینند و برای اکران در نظر بگیرند. پس برگزاری جشنواره، هدف اصلی نیست بلکه تعاملات فرهنگی در منطقه و تاثیرات آن مد نظر است.

خزاعی اظهار کرد: پیشنهاد برگزاری این جشنواره یک پیشنهاد منطقه‌ای بود و از سوی ما نبود. این یک طراحی جدید در سینمای ایران نیست. برگزاری چنین رویداد‌های منطقه‌ای باعث همگرایی می‌شود و مباحث متعددی درباره آن شکل می‌گیرد. هرچقدر کشور‌های منطقه به بهانه‌ای به هم نزدیک شوند برآیند فرهنگ و هنر موفق‌تر خواهد بود به دلیل بی توجهی به این موضوعات در این چند ساله ما بازار‌ها را از دست داده‌ایم و با یکدیگر بیگانه شده‌ایم. ما باید با یکدیگر تعامل داشته باشیم. این موضوع باعث تقویت سینمای ملی می‌شود. تمام فیلم‌های ترک، هالیوود، بالیوود و کره‌ای سهمی در کشور‌های منطقه دارند همه این‌ها به زبان مشترک برنمی‌گردد گاهی به مراودات و تعاملات برمی‌گردد. من یک سال است که دارم برای این موضوع برنامه‌ریزی می‌کنم. در ابتدا دولت باید به بخش خصوصی کمک کند تا جریان اکران فیلم‌ها در منطقه راه بیفتد. این جشنواره بخش سینمایی، مستند، کوتاه و انیمیشن دارد. پنج بزرگداشت هم برگزار می‌شود از هر کشور یک داور در هر بخش وجود خواهد داشت همچنین بازار فیلم برای کشور‌های منطقه ایجاد می‌شود.

مدیر امور سینمایی روسیه هم مطرح کرد: بی‌شک ما باید سعی کنیم به یکدیگر نزدیک شویم. سینماگران ما کار‌های مشترک را آغاز کنند و مشکلاتی که در کشور‌های ماست در حوزه سینما تجزیه و تحلیل کنند. سینما هنری است که این قابلیت را به ما می‌دهد تا بتوانیم اتمسفری که امروز در آن زندگی می‌کنیم به نسل بعدی منتقل کنیم. معتقدم هدف و نتیجه اصلی این جشنواره همین بوده است. مهمترین و معروفترین اتفاقی که ما در این حیطه داشتیم در سال ۲۰۲۲ در جشنواره مسکو بود که یک فیلم ایرانی توانست برنده جایزه شود و آن فیلم آقای بهروز شعیبی بود.

خزاعی هم گفت: جشنواره با مشارکت مالی کشور‌های منطقه برگزار می‌شود ما فقط امسال میزبان این جشنواره هستیم.

مدیر امور سینمایی روسیه: به لطف تحریم‌ها سینمای ملی ما دوباره متولد شد

مدیر امور سینمایی روسیه درباره اینکه آیا یکی از اهداف این جشنواره روی‌گردانی سینمای روسیه از فیلم‌های غربی و به ویژه هالیوودی است؟ اظهار کرد: بله. این یکی از اهداف اصلی این جشنواره است. فیلم‌های آمریکایی قبل از تحریم‌های روسیه، جایگاه اول را داشتند، اما به لطف تحریم‌ها علیه روسیه، سینمای ملی ما دوباره متولد شد و توانستیم نظر بینندگان کشور خودمان را به فیلم‌های روسی و کشور‌های دیگر، کشور‌های شرقی و... جلب کنیم و حالا تعداد فیلم‌های اکران شده در روسیه انگشت شمار است. اگر در فیلم‌های روسی چیزی را نشان نمی‌دهیم این یک ضعف نیست همین موضوع در فیلم‌های آمریکایی هم وجود دارد و آن‌ها هم برخی چیز‌ها را نشان نمی‌دهند. ما در فیلم‌های خود می‌خواهیم ارزش‌های خودمان را منتقل کنیم که این یکی از اهداف سینماست. سال گذشته برای ما سال معلم بود. این سال به دستور رییس‌جمهور فدراسیون روسیه به نام خانواده نامگذاری شد ما چنین چیزی را در کشور‌های اروپایی نمی‌بینیم. ما، اما این حق را به خودمان می‌دهیم و از سینماگران خود می‌خواهیم که موضوعاتی که درباره ارزش‌های فرهنگی ماست، در چارچوب کاری خود قرار دهند.

خزاعی اظهار کرد: ما هنوز کار‌های ثبت در فیاپف را انجام نداده‌ایم. جشنواره خزر مدل جدید جشنواره‌های منطقه‌ای است. من ندیده بودم کشور‌ها هم پیمان برای یک موضوع شوند. این یک تجربه جدید است و به این معنا نیست که ما پیگیر این قضیه باشیم تا همه ساله در ایران برگزار شود. قدمت رقابت ما در حوزه خزر نیست. ما سال بعد اصلا میزبان این رویداد نیستیم. رقابت ما همچنان در فیلم فجر است نمی‌توان قدمت و اعتبار فجر را در منطقه و حتی جهان نادیده گرفت. 

وی افزود: کشور‌هایی که جدیدا در حوزه سینما فعالیت می‌کند و از سینما و ورزش برای تمدن سازی استفاده می‌کنند مثل عربستان مشکل نیروی انسانی دارند سطح سینمای آن‌ها اصلا در حد ما نیست با پول نمی‌توانید نیروی انسانی یا هنرمند خلق کنید، اما می‌توانید از هالیوود و بالیوود بخواهید که برای شما فیلم بسازند، اما ما در ایران نیروی انسانی و فیلمسازان خوبی داریم. عربستان برای آوردن یک بازیگر ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار پول خرج کرده بود تا با جت شخصی به عربستان بیاید. شما نباید از سینمای ایران چنین رفتار‌ها و هزینه‌ای را انتظار داشته باشید. ما هزینه نمی‌کنیم، اما اعتبار بالایی داریم.

رئیس سازمان سینمایی تأکید کرد: فیلم‌های ساده و لوباجت ما افتخارات زیادی را در جهان ثبت کرده‌اند سرمایه سینمای ایران نیروی انسانی آن است. فوتبال عربستان از قبل قوی بوده است. اما درباره سینما اینچنین نیست. نمی‌گویم اصلا نیروی انسانی ندارند، اما هنوز از عربستان فیلمساز برجسته‌ای مثل ایران و روسیه ندیده‌ایم. شاید در سال‌های آینده به هزینه کردن و تربیت فیلمساز این اتفاق برایشان رخ بدهد، اما هنوز اینچنین نشده است، اما ما امیدواریم این کشور‌ها هم تقویت شوند. عربستان هنوز فیلمساز مطرحی در دنیا ندارد.

واکنش خزاعی به بازتاب‌های یک تپق

در بخشی از این نشست مدیر امور سینمایی روسیه جملاتی را به روسی مطرح کرد که در این بخش مترجم همان جملات را با زبان روسی ترجمه کرد! خزاعی در واکنش به این اشتباه، به شوخی گفت: این اتفاق هم مانند جریان تپق ماست، آن را جدی نگیرید. حرف ایشان بازنشر ندارد، با این حال حرف من خیلی خوب بازنشر شد!

رئیس سازمان سینمایی در بخش دیگری از نشست هم با اشاره مجدد به این حواشی توضیح داد: طبیعی است که بعد از بیست شب فشردگی جشنواره در شب آخر که به عنوان جمع‌بندی داوری‌ها، سخت‌ترین شب است، کسی در سخنرانی خود تپق بزند. این اتفاق قبلاً هم برای من و برای خیلی‌ها رخ داده است. حالا یک عده‌ای از دوستان عقده گشایی و تخریب کردند. آن‌هایی که فسیل سیاسی بودند و می‌خواستند من را تخریب کنند، بحث دیگری است و بالاخره این اتفاق هم رخ داد! آن‌ها نمی‌خواستند دستاورد‌های جشنواره را بینند، حتی برخی این موضوع را مطرح می‌کردند که آیا من بلدم نماز بخوانم یا نه؟

وی افزود: من به همه آن‌هایی که عقده گشایی کردند و آن‌هایی که چندسال قبل جزو کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری بودند و امروز توییت می‌زنند، می‌گویم‌ای کاش موقع سال تحویل به یاد من باشند و وجدان آن‌ها آرام باشند. البته یک اتفاق خوب هم رخ داد. این موضوع باعث شد یکی از دوستان قدیمی و مدرسه‌ای خودم را پیدا کنم. این موضوع اتفاقا باعث مودت شد امیدوارم بتوانیم چیز‌های خوبی را ببینیم. تپق زدن باز هم ممکن است اتفاق بیفتد. من اولش اصلا فکر نکردم که اشتباه کردم. من اتفاقا نوشته داشتم، اما اصلا از روی نوشته نخواندم. همه کسانی که در ایران زندگی می‌کنند این دعا‌ها را بلدند دلایل این تخریب را می‌دانم، اما جای مطرح کردنش اینجا نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
ما که خدارو شاکریم . در برابر مردم آمریکا و اروپا ما توی بهشتیم . مردم آمریکا رو بگو که باید بایدن و ترامپ زنجیری رو تحمل کنن . بیچاره ها همین پارسال به گفته خودشون فقط 42000 نفر همدیگه رو کشتن . بد بخت ها نمی دونن از دست مسئولینشون به کجا پناه ببرن دیگه قاطی میکنن همدیگه رو به رگبار میبندن دلم براشون میسوزه . مردم اروپا رو که نگوووو باید همجنس بازا رو تحمل کنن . نمونه ش نخست وزیر فرانسه و وزیر امور خارجه اش و ... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
آقای خزاعی به شما افتخار میکنم . مردی که برای حجاب تعظیم میکند مرد بزرگی است . جوانمرد و قهرمان است . به عنوان یه دختر ایرانی مسلمان به شما تبریک میگم که در خانواده ای اصیل و پاک هستید که این گونه برای پاکدامنان ارزش قائلید . تپق برای همه پیش آمده ، پیش میاد ، پیش خواهد آمد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
عاشقتم ایران . حاضرم مسئولین کشورم هر روز تپق بزنن ولی مثل بایدن از فرط جنایت و خون خواری ، روان پریش نباشن . یا مثل ترامپ ، خون آشام و تجاوز گر جنسی نباشن . یا مثل بیل کلینتن جنایتکار و خون ریز و آزارگر جنسی زنان و دختران نباشن . یا مثل نخست وزیر فرانسه همجنس باز نباشن یا مثل وزیر امور خارجه فرانسه شریک جنسی نخست وزیر همجنس بازش نباشن . یا مثل رییس جمهور آلمان و انگلیس و ... شریک خون خواری اسراییل و آمریکا و تبلیغ کننده همجنس بازی و ... نباشن . خدایا شکرت که ایرانی ام و مردانی در ایران زندگی می کنند که برای حجاب زنان آنقدر احترام و ارزش قائلند که در برابر چشم میلیونها نفر خم میشوند و چادر و روسری دخترانشان را می بوسند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
مغزها انقدر کوچک هستند که بجای عذرخواهی ، همیشه دنبال توجیه و طلبکار شدن هستند
دلیل مشکلات این جامعه همین فهم ساده است که از اشتباه باید عذرخواهی کرد نه توجیح و یا با پرررویی نجومی طلبکار شد
Iran (Islamic Republic of)
بیست
۱۰:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
حرفتون درست
اما بفرما ایشون دقیقا از چی عذرخواهی کنن؟ از یک حرفی که اشتباهی گفته سد؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
پرزیدنت بایدن رو که نگم . رییس جمهور و شخص اول آمریکا . ابررررررررررررررررقدرت . صد رحمت به تپق . مدام با باد هوا که دست میده . برمیگرده وسط سخنرانی با موجودات خیالی دکلمه میکنه . در ورودی و خروجی رو هم که گم میکنه . دنیا رو هم که به خاک و خون کشیدن کلا . اینم پیشششرفته. پیش پیش رفته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
در بیسوادی ایشان و کل مسئولین مملکتی که شکی نیست فرق ژاپن با ما در همین مسئله است اونجا یک درصد متفکر و کاردان دارد که همان ها سر کار هستن و دقیقا در مملکت ما هم یک در صد بیسواد و نادان دارد که همینا در مقابل ملتی اگاه سر کار هستند و چقدر جای تاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
بی انصافی شما هم جای تاسف است .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۳۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
۲۳:۰۴۲۵ بهمن ۱۴۰۲
چرا بی انصافی؟
حرف حق تلخه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
علیرضا
26 بهمن 1402
حرف حق نیست ، اگر بود این همه پیشرفتهای علمی و اقتدار ایران رو به گفته همون غربی ها ، نادیده نمی گرفت. شما هم بی انصافی که هر حرف نسنجیده ای رو حق می دونید.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۱۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
دختر 4 ساله من یک بار این دعا رو از زبان پنجعلی تو پایتخت یک، زمانی که داخل کامیون و پشت چراغ قرمز تو لحظه تحویل سال نو خوند رو شنید و الان هم حفظه و صحیح میخونه. اونوقت یک مسئول تو بخش فرهنگی هنری میشه این.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
دختره 4 ساله شما بود که شاید اسمشم یادش میرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
حالا حساب کنین امثال این آقایون که در دستگاه تا دلتون بخواد فت و فراوون هستن بیان و از شما مصاحبه عقیدتی سیاسی بگیرن به همین دلیله که تو این 50 سال کشور داره درجا میزنه یه دانشگاه رفته بودم مصاحبه و قبول شدم بعدش که اول ترم یه دو هفته رفتم دیدم هیچ کدوم از افرادی که برای مصاحبه حاضر بودن حتی نمیومدن تا در نماز جماعت مسجد خودشون شرکت کنن و تا ظهر میشد درب اتاقاشون رو میبستن و میخوابیدن اونجا بود که عطاشو به لقاش بخشیدم و قیدشو زدم آدم بره دانشگاه کفار و کمونیستها درس بخونه اما اینجور اسیر منافقین نشه که ببینین تا کجاها نفوذ کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
کاش همه دعا ها را اشتباه میخوندن ولی کمی علم اقتصاد، جامعه شناسی،زبان انگلیسی،مدارا با جهان،دست پاکی،دوری از فساد وفحشا،وهزاران اخلاقیات دیگه رو بلد بودن?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
کاش شما هم دعا رو در مقابل اخلاق قرار نمی دادی . کاش شما هم می فهمیدی دعا و علم و اخلاق در کنار هم هستند نه در مقابل هم . همین طرز تفکر شما و غرب است که دنیا را به خاک و خون کشیده است .
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۰۱:۴۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
این واکنش آنها که ادعا میکردن جشنواره رو تحریم کردن رو به چالش میکشه اگه براتون مهم نبوده چرا با این همه دقت وظرافت جشنواره رو دنبال کردین؟
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
شبکه های اجتماعی نمیدونین چین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
پرچم آمریکایی
25 بهمن 1402
شبکه های اجتماعی رو هم میدونیم چیه . اما از همون شبکه های اجتماعی دارین با دقت و ظرافت دنبال میکنین دیگه . معلومه براتون مهمه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
چهل و چهار ساله با همینها مملکت ویران شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
ب سواد و تپق ایشون کاری ندارم ولی تو که اظهارنظر میکنی برو خرابکاری های قبل رو هم ببین.
با چشم باز دهنتو بازکنی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
ایران ویران نشده ، این ذهن شماست که با بی بی سی و صدای آمریکا و ... ویران شده و ویران میبینه . ایران بعد از انقلاب ، و بعد از 45 سال به گفته خود غربی ها در رشد بسیاری از علوم جزء کشور های برتر جهان شده و پیش میره . یه کم تحقیق و مطالعه کنید . به روز باشید . اینقدر پای بی بی سی عمرتون رو تلف نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
تپق نبود. بی سوادی بود! شخصی که ۵۰ سال سن دارد بیش از چهل مرتبه این دعا را در سال تحویل شنیده است.
کسی که در این حد بی سواد است، لازم نیست دعا را به عربی بخواند.تازه این قدر پر رو باشد که طلبکار هم هست !
جای تاسف است .
در اقتصاد هم همین بی سوادی حاکم است. مسئولان اقتصادی هم عملکردشان دقیقا شبیه دعا خواندن این بنده خداست ! البته تقریبا همه چون دعای تحویل سال را بلد بودند این اشتباه را زود متوجه شدند . کسانی هم که بهره ایی از علم اقتصاد دارند ، کاملا متوجه خطاهای اقتصادی مسئولان اقتصاد می‌شوند.
بی سوادها را به کاری که در حد و حدود سواد آنهاست بگذارید.
از افراد باسواد و کاربلد استفاده کنید. کشور را بیش از این نابود نکنید. مدارک دکتری بدون شرکت در کنکور و بدون دانشگاه و بدون امتحان ! نتیجه اش همین است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
مثل اینکه بگی من تو خواندن سوره ی حمد اشتباه کردم...
آخه اینو دیگه همه بلدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
تپق در مورد همون مطالبی که بلدیم هم پیش میاد . هر انسانی در هر سطح علمی در هر جای دنیا تپق میزنه . تعجب نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
یادمه تو سریال پایتخت، آخر فیلم باباپنجعلی دعای تحویل سالو از حفظ میخوند، بدون غلط هم میخوند...
اون فیلمو به این رئیس سازمان سینمایی زیر مجموعه ی ارشاد #اسلامی نشون بدید و چندبار هم نشون بدید تا یاد بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
بازیگران هم زیاد تپق می زنن اما چون از فیلم و سریال حذف میکنن مردم نمی فهمن . مقایسه درستی نبود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
بالاخره باید عیار افراد در چنین محافلی عیان بشه که خداروشکر ، شد. دعای تحویل سال نو از جذاب ترین عبارات خاطره ساز هست که در بند بند وجود هر ایرانی نهادینه شده. اینکه فردی در این سطح از مدیریت، از بیان این عبارت ، عاجز میشه ، فقط و فقط کار خداوند متعال هست که می خواد پرده از نقاب ریاکاران برداره.
حجاب ، غیرت و مردانگی ، جزو لاینفک ایرانیان است. نیاز به این نمایش آبکی نبود جناب مدیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
عیار انسانها با تپق معلوم میشه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خیلی جالبه . معیار جدید آبکی رو شما معرفی کردی که به درد هیچ عاقلی نمی خوره . بعد هم با همین معیار آبکی ، ریا رو تشخیص دادی؟ بعد هم که این تشخیص آبکی رو به خداوند متعال نسبت میدی نعوذ بالله . خدایا مارا ببخش و بیامرز . بی فکری آدم رو به کجا میکشونه .
Italy
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
این همه مذخرف گفتی در حالیکه با یک جمله معذرت میخواهم کار نموم میشد..یاد بگیرید اینارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
مزخرف گفت یا نگفت رو بیخیال. تو چقد بیسوادی که غلط املایی داری خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
املای صحیح مزخرف هست . نموم نه تموم . شما هم اینا رو یاد بگیرید خواهشا . اینا رو دیگه بچه ها هم بلدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
تپق!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
این تپق نبود.رو شدن یک بیسوادی شرم آور بود و اینکه هیچی در چنته ندارید و فقط ریا کارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
دیگه خیلی دارید بزرگش میکنید . از خدا نمی ترسید ؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۰۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
تپق یعنی زبانت بگیرد صدایت در نیاید
این نحوه خواندن دعایی که بچه های کودکستانی هم بلدند بیگانه بودن فرد به مذهب را نشان می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
بچه ها هم گاهی تپق می زنن . اگر با مذهب بیگانه بود ، دختران گلش رو با حجاب تربیت نمی کرد .
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۵۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
از ماست مالی گذشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
خب مومن از حفظ بودی چرا زبان بدنت یک چیز دیگه میگفت، ما همیشه یاد مسعولینمون هستیم چه در سفر چه در حضر چه سال تحویل چه روزای غیر تحویل!شما چی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
حالا یه اشتباهی رخ داد برا هر شخصی ممکنه پیش بیاد
اصلا نباید برو بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
کسی که بلد نیست دعای کوتاه تحویل سال را درست بخونه اومده رییس یک نهاد مهم شده و شما ماله کشا هم اومدید میگید یک تپق ساده واقعا متاسفم براتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
ای کاش حرف نزدن رو هم یاد میگرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
مسئول باید حرف بزنه . شما خودت الان اینجا حرف نمیزدی بهتر بود . پیشنهادت نابجاست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
تپق یعنی کلمه تو دهنت نچرخه و به یک صورت دیگ گفته شه که بدون معنی باشه تو کلا اشتباه تلفظ کردی از روی بیسوادی.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
لوکوموتیر، پروپگان و ... اینا توپوقه
اینکه از رو نتونی انگلیسی بخونی، تپوقه
همه توپوقه
راست میگی
ما بیسوادیم
United States of America
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
موزه لورو ر یادت رفت
Ukraine
رضا مرادی
۲۱:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
تپق؟
سواد ندارید چرا پنهون میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
یعنی تا حالا هیچ باسوادی تپق نزده؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
یکی بیاد ازین بنده خدا معذرت خواهی ببخشید اگر شما اشتباه خوندی ببخش اگر به رئیس چیزی گفتیم کلا مردم ازت بخشش میخان تو که مثل اینکه طلبکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
اکثر مسئولان مملکت ما سهمیه ای هستند و دست چپ و راست رو از هم تشخیص نمی دن و وضعیت مملکت هم گواه این موضوعه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
تپق با بی‌سوادی خیلی فرق داره. بیشتر از این ما رو مسخره نکن. در ضمن کم نیستند افراد مثل تو که توی این کشور سِمَت دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
ما اساتید دانشگاهمون گاهی بعضی چیزهارو بلد نبودن . طبیعیه . باسوادها هم اینجوری نیست که هیچوقت تپق نزنن یا همه چیز رو بلد باشن . ما هم برامون طبیعی بود چون اساتید باسواد و متخصصی داشتیم و هیچوقت کلا علمشون رو زیر سوال نمی بردیم . در دنیا هم طبیعیه بعضی دانشمندان اشتباهاتی می کنن که همه تعجب می کنن و این طبیعیه و عقلا کاملا اون ها رو زیر سوال نمی برن . انسان همه چیز دان نیست . طرز فکرتون رو اصلاح کنید وگرنه بیخودی اذیت میشید .
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۰:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
یه دعا را کامل اشتباه بخونی، بهش نمی‌گن تپق.. البته همین که قبول کردی تپق زدی و درست نخوندی خودش یه گام مثبته... من الله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
یعنی تا حالا یکبار هم دعای تحویل سال رو نشنیده بود
نمیدونم اینها ایرانی هستند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
آقای خزاعی کورد و زبان عربی رو کمی باید تمرین کنه ،همین. سخت نگیرید عزیزان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
وضع کشور میدونی چرا اینجوریه ،چرا آلمان و ژاپن که تو جنگ جهانی نابود شدن چرا قدرت اول جهاتین ، به خاطر مسولین شایسته که سر کارند ، در ایران بی سواد ها سر کارن نخبه ها بی کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
بیچاره طفلی مگر از آنگوزمان و لکو موتیر کمتره که سیبلش کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
اگر بایدن یا ترامپ همچین اشتباهی میکرد کلی مسخرش میکرد صداوسیما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
خوب شد یادم انداختی . بایدن و ترامپ میدونی که خیییییییییییییییلی ابررررررررررررررررقدرتن ، البته توی روان پریشی و تجاوزگری و خون خواری . بد بخت مردم آمریکا که بهتر از اینا ندارن . متوجهی که ؟ از ابررررررررررررررررررررقدرتی و پیشششششششششششرفتگی نمی دونن چیکار کنن . توش موندن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
با این کاسه لیسی هات مطمعنا آینده خوبی در انتظارته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
لامصب منافع منافع فقط منافع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
خدا جای حق نشسته اون از نماینده‌ی که شعر عاشورایی محتشم نتونستم بخونه اینم از تو که دعای تحویل سال که یه بچه پنج ساله هم می‌تونه نتونستی این نشون میده که شماها تو این مملکت پر هستید یکی دوتا نیستید به امید روزی که معیار تخصص بسه نه وفاداری به جریان حاکم خدا خواست که آبروت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
متاسفانه درسیستم اداری مابیشترامثال خاوری پرورهست .وقتی تن آدم کوچیکه لباس گشادکنی میشه این بابا.اصلانه جاش بودنه زمان خواندن این دعا،اونم بالون افتضاح خواندن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
کسی که دعای تحویل سال ر و اشتباه بخونه دیگه نوبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
درود بر همه کسانی که به صراحت عقاید حق رو بیان میکنن هر بزدلی هم که بخواد عقده گشایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
هرچه بود خوب بود حداقل از فیلمهای طنزت بیشتر مارا خندانت پمنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
اون تپق نبود
مدرک دیپلم کاردانش معدل ده بود که افشا شد
واقعا تاسف اوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
دروغ هم واحبه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
ایولللللللل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
تپق خیلی از موارد اقتصادی و اجتماعی مهمتره
Germany
امیر
۱۸:۰۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
تپق نبود عمق بی سوادی بود نمایان شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
خزر نه کاسپین ، خزر یه قوم در قزاقستانه
Netherlands
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
فعلا که دور دور بی سوادها و ریاکارهاست یکیش هم جناب خزاعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
چقدر راحت تهمت می زنید و همه رو ریاکار می دونید . آفرین به انسانیت و شرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
همه در بعضی مواقع تپق می زنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
این همه توضیح برای جدی نگرفتن تپق بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
بگوبلدنیستم دیگه دیگران راچرامتهم میکنی؟تپق چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
تپق نبود از بچگی هزار بار اینو از تلوزون ملی پخش کردن یک بار هم ندیده بود چه برسه به خوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
چقدر حرکات جالب بود که بوسه بر چادر دخترت زدی
خدا حفاظت کنه
امسال جشنواره خوبی بود نسبت به سال های قبل
یک سری از نون به نرخ روز خور ها مثل مدیری و رشیدپور و جوان و شهاب حسینی و پرویز پرستویی بی بصیرت و...نبودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
بوسه بر چادر رو موافقم و مثبت دادم .
Germany
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
مردم ما از ریا و دورویی خسته شده‌اند، انشاالله که جناب آقای خزاعی اهل ریا و دورنگی نباشند و در همه حال مومن باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سالانه مسئولین چقدر بابت حقوق و دستمزد و اصافه کاریهای سوری و حق سفر و پول هتل و تسهیلات لاکچری و هزار اسم دیگه دیافت میکنن اون نباید شفاف شه نه؟ حدام شرعیه آبروشون بره که از بیت المال چطور چپاول میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
خوب شد معنی تپق رو فهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
البته آنچه ما دیدیم تپق نبود بی سوادی بود که نتونی دعای تحویل سال را اینطور فاجعه بار بخونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
مسئولان نالایق و پر رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
تپق؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا معنی و مفهوم رو عوض کردی
تپق یک کلمه هست نه چند جمله پشت سر هم
از چی دارید دفاع میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
خداییش خیلی ضایع بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
این ها اگر کار کامل هم انجام دهی باز ایراد می گیرند خیلی وقتها کسانی که سنگ می اندارند را باید نادیده گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
حاجی شما به اون میگی تپق؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
چقدر بی جنبه تشریف دارین با خندیدن مردم بخندین و این تپق را باشوخی و خنده رد کنید واقعا مرده جواد خیابانی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۱۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
آقا زیاد بخودت فشار نیار تپق زدن با غلط خواندن خیلی فرق داره آدم وقتی کمتر حرف بزنه آبروش بیشتر حفظ میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
آقا تپق همون غلط خواندنه. شما هم اگه به فکر آبروتی بیشتر مطالعه کنید لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
ماه پشت ابر نمی ماند
۱۵:۱۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
جناب آقای خزاعی به عنوان یک همکار سینمایی که جرات نداشتم اسمم را درج کنم
از زحمات خستگی ناپذیرتان جهت بهبود وضعیت هنر و سینما در ایران قدردانی می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
اره تو راست میگی. حولنا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
تپق زدن یعنی یک کلمه ساده رو نتونی درست بخونی شما معروفترین دعای عید رو با ۳ غلط در تلفظ و فتحه و کسره ادا کردی اخه مگه مجبوری عربی حرف بزنی؟ شماها بزور فارسی صحبت میکنید چجور میخواین عربی انگلیسی حرف بزنید؟ اون از وزیر خارجه اونم از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
پیش میاد . دیگه اینقدرم خودت رو ناراحت نکن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
اینو منم قبول دارم. تپق زدن که عیب نیست.
همین بایدن نازنین الان 4ساله داره پرت و پلا میگه کسی ام باهاش کارنداره.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۰۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
همه ما تپق میزنیم
مهم اینه که بی‌حجابی وبیبندوباری رو ترویج ندادی آشکارا در جمع
در جنگ باخدا نرفتی هرچه زر مفت می‌زنند بزنند مهم نیست خدا رو شکر با تبلیغ حجاب و ستور خداوند خدا ازت راضی شد انشالله همین کافیه بقیه رو ولش. حسبی الله
دستور اصلاح شد
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۵:۳۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
اعتقادات بسیار زیباست ولی وقتی همه فکر و ذکر طرف بجای بیان مطالب در خصوص جشنواره ، شده بوسه بر چادر دختر کوچولوش و تظاهر، متاسفانه نتیجه میشه تپق و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
این دیگه از تپق گذشته بود.
شما جماعت متظاهر به دینداری و طرفداران دولت مثلا مردمی که در غیررقابتی ترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی دولت رو مصادره کردید روز به روز دارید به لطف خدا و رسول خدا بیشتر از چشم مردم می افتید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
کار تون شده دفاع از بی سوادی و ظاهر سازی و ناشایسته سالاری
Germany
ککک
۱۸:۰۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
اومدی حرف بزنی راه رفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
اصلا اشکال نداره کل این دولت همه باید تپق بزنن اصلا کلاس داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
۷ میلیارد انسان در جنگ با خدان ، و فقط ۲۵۰ میلیون شیعه دوست خدان ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
حرفهای که زدی با حسبی الله ی که گفتی در تضاد بود
خدای موسی ، خدای فرعون هم بوده
خدای محمد ، خدای ابوالجهل هم بوده ،
و خدای ما خدای سایر بنده هاش هم هست
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
عزیزم تبریک میگم راه پست گرفتن از رئیس رو خوب یاد گرفتی
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۴۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
یعنی برای مبارزه با فساد و بی،حجابی باید حتما دیپلم ردی و بی سواد باشی ؟؟!!!
یعنی آیت الله شهید دکتر بهشتی که در اوج علم و تقوی بود با فساد مبارزه نکرد ؟؟!!!!
یعنی،شهید دکتر آیت که دکتری حقوق داشت و به زیبایی پاسخ مخالفان ولایت فقیه در مجلس خبرگان را می‌داد و آنها را ساکت می‌کرد و از،سر و صدا می انداخت و دکتری اش واقعی بود نه کاغذ باطله ، با فساد مبارزه نکرد ؟؟!!!
یعنی شهید علامه مطهری که کوه علم بود با فساد مبارزه نکرد ؟!! و از این افراد فراوان بودند و متاسفانه الان اندک !
فسادی از این بالاتر نیست که در جامعه اسلامی افراد ناکارآمد و بی سواد ( که حتی،بلد نیست دعای ساده ایی را که حد اقل یکصد مرتبه شنیده بخواند !) مسئول شوند !
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۰:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
هنوز فرق تپق با اشتباه خوندن رو نمیدونی!هرکس ایراد امثال خزایی رو بگه دشمنش هست؟؟!!اشتباه خوند کل دعارو?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
فک کنم یکی از نزدیکانشی داری ماست مالی میکنی ?
آخرین اخبار