شناور استراتژیک بویه‌گذار مهر با اعتباری معادل ۱۶۰ میلیارد ریال با اتکا بر توان متخصصان داخلی و بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاهی کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) نوسازی و وارد چرخه عملیاتی دریایی شد.

 محمد نظری معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: کشتی بویه‌گذار مهر با ۶۰ سال قدمت از جمله شناور‌های استراتژیک و مهم در حوزه ایمنی دریانوردی است که با توجه به ضرورت حفاظت و صیانت از تجهیزات استراتژیک دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در داک یارد مجتمع بندری امام خمینی (ره) تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت.

او نوسازی بخش‎های مختلف شناور مذکور مشتمل بر تعویض ورق، بازسازی دکوراسیون، بازسازی سیستم برق و الکترونیک را از مهم‌ترین بخش‌های تعمیرات عنوان کرد و افزود: به منظور نصب دیزل همزمان با تعمیرات زیرآبی شناور، محاسبات اولیه مهندسی و طراحی به این منظور بر اساس الزامات مؤسسه رده‌بندی انجام شد.

 معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تأمین دو دستگاه دیزل رانش، دو دستگاه ژنراتور و باز کردن و خروج ۴ دستگاه دیزل قدیمی را از مراحل دیگر این فرآیند تعمیراتی عنوان کرد.

آقای نظری ادامه داد: افزایش ضریب ایمنی در هنگام ارائه خدمات کمک ناوبری در حوزه بنادر جنوب، حفظ آماده به کاری شناور استراتژیک و افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات را از اهم اهداف این تعمیرات به شمار می‌آید.

او  با اشاره به اینکه انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی شناور‌ها مطابق با الزامات دریانوردی در یک بازه زمانی ۵ ساله و در دو نوبت ۲.۵ سال انجام می‌گیرد، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با تأمین بودجه مناسب به منظور تقویت توان و ظرفیت بنادر کشور، افزایش ضریب ایمنی دریانوردی و ایمنی جان خدمه شناور‌ها همواره به این مهم اهتمام ویژه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.