برخورد رضاخان با کسی که در به قدرت رسیدن او نقش داشت + فیلم

حکومت پهلوی حکومتی بسته و سرتاسر دیکتاتوری بود.

در تاریخ ایران علی دشتی از کسانی بود که در قدرت گیری رضاشاه بسیار نقش داشت اما با این حال او را در همان زمان بارها به زندان فرستاده اند. زمانی که از او پرسیدند علت زندان ها چه بود، پاسخ داد که گویا کم مدح اعلی حضرت را گفته بودم. 

در همین رابطه شهریار زرشناس، عضو هیات علمی دانشگاه در برنامه جهان آرا گفت: شما در چنین وضعی (در زمان پهلوی)  یک نمونه به من نشان بدهید که مجلس بتواند یک تغییر  کوچک در جامعه ایجاد کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
خدا رحمت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
راست می گویی، خدا رحمت کند ان بی پدر و مادر، تریاکی، چاقو کش، رضا پالانی را که در جریان حمله متفقین در جنگ جهانی، حتی یک ساعت هم مقاومت نکرد و فرار کرد رفت، اصفهان و به عزای امام حسین(ع) اهانت کرد و در اخر هم توسط انگلیسی ها تبعید شد و با خفت و در حالی که دیوانه شده بود در جزیره موریس جان باخت و به درک واصل شد،
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۲:۳۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
در جواب 14:23
شما دارید وضعیت الان ایران را با آن موقع مقایسه می‌کنید؟؟!! کشوری که در زمان قاجارها عملاً کلنگی، تکه‌پاره و عقب اُفتاده شده بود و حالا یک ارتش دست و پا شکسته‌ی نامنظم تازه تأسیسی هم داشت، آنهم با سلاح‌های عهد بوق و با مردمانی فقیر، گرسنه و البته ناراضی و ... ؛ حال شما انتظار دارید که ایران ضعیف شده‌ی آن موقع با ارتش‌های بزرگ و مجهز، پیشرفته‌ و البته فاتحان جنگ‌جهانی دوم مثل ارتش سرخ شوروی اَز شمال و ارتش انگلستان اَز جنوب : وارد نبرد شود؟؟؟!!!! اینجوری که همه‌ی سربازان و مردم یا کشته می‌شدند و یا چیزی اَز ایران باقی نمی‌ماند. لطفاً قیاس مع‌الفارق نفرمایید. تشکر.
آخرین اخبار