رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب‌های محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون پایش ۲ تالاب کانی‌برازان مهاباد و سولدوز نقده به صورت آنلاین انجام می‌شود.

لیدا شجاعی‌فر رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب‌های محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به تالاب کانی برازان و سولدوز  به صورت آنلاین پایش می شود، گفت: در قالب این طرح دستگاه‌های مخصوصی در محیط تالاب کار گذاشته شده که داده‌های فیزیکی و شیمیایی آب را اندازه‌گیری کرده و به سامانه پایش اکوسیستم‌های تالاب کشور ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پایش اطلاعات و داده‌های وضعیت آب و هوایی ۴ تالاب دیگر نیز توسط جوامع محلی پیرامون آن‌ها انجام می‌شود، افزود: هم اکنون دستگاه‌های پرتابل برای اندازه‌گیری پارامتر‌های فیزیکی و شیمیایی به نیرو‌های محلی و سمن‌های زیست محیطی داده شده است.

رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب‌های محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حفاظت و مدیریت بهینه تالاب‌ها فقط با تولید داده‌های قابل اعتماد و پایش مستمر و مشارکتی آن‌ها امکان‌پذیر است، اضافه کرد: در قالب این طرح تالاب‌های دورگه‌سنگی، سولدوز، کانی برازان و نوروزلو به صورت ماهیانه و در یک بازه زمانی مشخص توسط سمن‌های محلی پایش و داده‌ها به اداره کل حفاظت محیط زیست ارسال خواهد شد.

شجاعی‌فر یادآور شد: پایش‌های فصلی و نمونه برداری از آب تالاب‌های استان نیز در طول سال توسط کارشناسان محیط زیست انجام می‌شود و نمونه‌ها در آزمایشگاه اداره کل محیط زیست و سایر آزمایشگاه‌های معتبر استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.