رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ارائه خدمات کشاورزی به صاحبان چاه‌های غیرمجاز که به کشت محصولات کشاورزی اقدام می‌کنند، در استان ممنوع شد.

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست اجرای طرح الگوی کشت، گفت: شیوه صحیح عملیاتی کردن اجرای طرح الگوی کشت در استان مهم است و فرمانداران و بخشداران استان می‌توانند در راستای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی آن کمک کنند.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای الگوی کشت چاره‌ای جز کاهش سطح زیر کشت و جلوگیری از کشت محصولات آب بر و همچنین ممانعت از کشت محصول در اراضی تحت شرب چاه‌های غیرمجاز نداریم.

عطایی با بیان اینکه الگوی کشت زیر بنای توسعه کشاورزی و یکی از مولفه‌های توسعه پایدار بخش کشاورزی محسوب می‌شود، اظهار کرد: حمایت از تولید مهم‌ترین هدف جهاد کشاورزی بوده که بخش قابل توجهی از آن با اجرای الگوی کشت محقق می‌شود.

این مسئول به وضعیت منابع آب‌های زیرزمینی در استان قزوین پرداخت و گفت: وجود چاه‌های غیرمجاز و همچنین بارش‌ها در استان نشان می‌دهد که باید تلاش‌ها برای اجرای دقیق الگوی کشت در استان دو چندان شود و کشاورزان نیز همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: موفقیت در اجرای الگوی کشت نیازمند همسو کردن و ترغیب کشاورزان برای اجرای این طرح با روش‌های ترویجی و در صورت لزوم اقدامات قانونی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.