احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح فجرانه از ۱۷ بهمنماه آغاز و به مدت سه ماه تا ۱۷ اردیبهشتماه سال آینده ادامه دارد، گفت : انتظار میرود سرپرستان خانوار بدون نگرانی و در زمانی مناسب نسبت به خرید کالاهای اساسی مورد نیاز خود اقدام کنند.
احمدی در توضیح کامل طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه»، اظهار کرد: سال گذشته طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در پنج استان کشور به صورت پایلوت آغاز شد که از ابتدای امسال همزمان با سرتاسر کرمانشاه در استان طرح ملی کالابرگ الکترونیک نیز اجرا شد.
وی خاطرنشان کرد: با اتصال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ فروشگاه در سطح روستا، دهستان و شهرستان به طرح کالابرگ الکترونیکی، بستر اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در استان آماده شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: از دهه فجر امسال به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهل و پنجمین سالگی انقلاب، طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در راستای حمایت از سبد غذایی خانوارهای یارانهبگیر، از ۱۷ بهمنماه آغاز و به مدت سه ماه تا ۱۷ اردیبهشتماه سال آینده ادامه دارد، لذا انتظار میرود سرپرستان خانوار بدون نگرانی و در زمانی مناسب نسبت به خرید کالاهای اساسی مورد نیاز خود اقدام کنند، البته خرید هر ماه را به ماه بعد موکول نکنند.
وی بسته تشویقی طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی را به ازای هر نفر ۲۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: دهکهای یک تا هفتم مشمول این طرح هستند و این جدا از مبلغ یارانهای است که هر ماه دریافت میکنند.
احمدی با بیان اینکه استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است، گفت: سرپرست خانوار با شمارهگیری کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میتواند از میزان اعتبار خود مطلع شود.
وی تصریح کرد: برنج ایرانی، حبوبات، شیر کمچرب، پنیر، ماست کمچرب، مرغ، تخممرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند، ۱۱ قلم کالایی است که در طرح تشویقی فجرانه به مشمولان تحویل و دریافت نقدی ندارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص چگونگی دهکبندیها، گفت: دهکبندیها در سطح ملی انجام و هر ۶ ماه بانک اطلاعاتی مردم براساس تراکنشهای بانکی، حسابهای بانکی، خودرو بهنام و املاک بهنام بهروز رسانی میشود .