خریداری ۲ هزار و ۲۰۰ تن گندم از کشاورزان فارسانی

فرماندار فارسان از افزایش ۱۰ برابری تولید گندم در این شهرستان خبر داد.

هادی صالحی با اشاره به رشد ۱۰ برابری تولید گندم طی امسال در شهرستان فارسان گفت: امسال دو هزار و ۲۰۰ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی در فارسان با رویکرد علمی و نوین است، افزود: در این شهرستان ۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که از این میزان ۱۰ هزار هکتار آن آبی و ۶ هزار هکتار آن نیز دیم است.


بیشتر بخوانید


فرماندار فارسان اضافه کرد: این شهرستان به لحاظ درصد تولید محصولات کشاورزی سومین مجموعه تولیدکننده استان است، به عنوان مثال ذرت علوفه‌ای در این منطقه به اندازه نیاز ۲ استان در حال تولید است.

صالحی با اشاره به اینکه ۳۲ مجموعه مرغداری در فارسان فعال است، اظهار کرد: قابلیت کشاورزی در این شهرستان برای کشاورزان تولید ارزش افزوده نمی‌کند چرا که اولویت کشت متناسب با اقلیم فارسان تعریف نشده است.

وی ادامه داد: تبدیل کشتارگاه صنعتی جونقان به عنوان مجموعه کشت و صنعت در سفر رئیس‌جمهور تصویب شد، یعنی در کشتارگاه صنعتی جونقان هم فعالیت کشتارگاهی انجام شود و هم دامپروری سه هزار راسی برای تولید شیر و محصولات دامی فعالیت کند در این صورت مجموعه بسته‌بندی محصولات نیز در همین راستا فعال می‌شود.

صالحی گفت: این شهرستان در تامین نیاز‌های اولیه دامپروری مثل تهیه علوفه توانمند است و به دنبال این هستیم که ذرت علوفه‌ای را از کشاورزان همین شهرستان خریداری کرده و در اختیار حوزه دامپروری قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.