رئیس دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی زاهدان بر اجرای دقیق برنامه نظام ارجاع الکترونیک در مراکز بهداشتی و درمانی تاکید کرد.

حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت حاجی آباد چشمه، حفاظت مالی بیماران در هزینه‌های سلامت را یکی از اهداف اصلی استقرار نظام ارجاع الکترونیک عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با استقرار نظام ارجاع الکترونیک سطح کیفی سلامت با ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیرانه ارتقاء پیدا خواهد کرد، از مراجعات متعدد بیماران به مراکز درمانی و درمان‌های تکراری جلوگیری خواهد شد و هزینه‌های درمانی بیماران کنترل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در برنامه نظام ارجاع الکترونیک، هزینه خدمات بستری برای آن دسته از بیماران مناطق روستایی که با کد ارجاع به بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند رایگان و هزینه خدمات سرپایی با کد ارجاع، ۱۵ درصد است.

وی در این بازدید بر غربالگری سرطان‌های شایع در مراکز خدمات جامع سلامت تاکید کرد و افزود: خوشبختانه در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، ماما حضور دارد و معاینات زنان برای تشخیص عفونت‌ها و همچنین نمونه گیری پاپ اسمیر به منظور تشخیص زودرس سرطان دهانه رحم انجام می‌شود.

دکتر جاوید حسین اختر، پزشک مرکز خدمات جامع سلامت حاجی آباد چشمه نیز گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر تحت پوشش این مرکز هستند که در اجرای پویش ملی سلامت، ۱۸۹ نفر بیمار دیابتی و ۴۴۵ نفر مبتلا به فشار خون بالا شناسایی گردیده و تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار