طرح دامداری هلدینگ کشت و دام شستا (گلدشت نمونه) دلفان امروز ۲۳ بهمن با حضور وزیر کار به بهره برداری رسید.

طرح دامداری شش هزار رأسی دلفان با سه هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری امروز ۲۳ بهمن با حضور سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره برداری رسید.

این طرح ظرفیت تولید روزانه ۱۰۰ تن شیر خام را دارد که با راه اندازی آن برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

ایجاد اشتغال پایدار همگام با ارتقای سطح دانش صنعتی کشور، ایجاد بهره‌وری و سودآوری سبد دارایی‌های شستا، تامین شیر و گوشت مورد نیاز واحد‌های پروتئینی، استفاده بهینه از اراضی منطقه از طریق مدیریت علمی و کشت علوفه از اهداف کلان این طرح است.

استاندار لرستان در آئین بهره‌برداری از این طرح گفت: این طرح در منطقه کم برخوردار راه‌اندازی شده و اکنون این دامداری دو هزار رأس دام دارد.

فرهاد زیویار با بیان اینکه واحد‌های لبنی لرستان با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، افزود: این بهره برداری‌ها همزمان با سفر وزیر کار، موجب امیدواری مردم می‌شود و ارتقای وضعیت فعلی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ارتقا و توسعه مرحله‌های بعدی گاوداری دلفان در دستور کار قرار دارد، گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک پاسارگاد، ۲۰۰ میلیارد ریال از محل رونق تولید و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استان برای توسعه این واحد پیشنهاد شده است که امیدواریم زمینه لازم فراهم شود.

همچنین همزمان با این طرح، دامداری ۶ هزار رأسی درگزین همدان و دامداری ۶ هزار رأسی ماکو در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته وارد لرستان شد و با حضور در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز و دورود از برخی طرح‌های حوزه وزارت کار بازدید کرد. جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نیز شب گذشته با حضور آقای مرتضوی برگزار شد.

سفر به سلسله و سرکشی از یک واحد تولیدی در خرم آباد هم از دیگر برنامه‌های امروز مرتضوی در لرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.