مدیر گروه انکولوژی و رادیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تشخیص زودهنگام و درمان انواع سرطان‌ها در مراحل اولیه، می‌تواند تا ۹۵ درصد با بهبودی و درمان قطعی این بیماری همراه باشد.

دکتر سید امیر آل داوود  با اشاره به اهمیت موضوع زمان در درمان بیماری‌های مختلف سرطانی افزود: وقتی فردی مبتلا به سرطان می‌شود بیشترین شانس علاج قطعی او به این بستگی دارد که در مراحل اولیه، بیماری اش شناسایی شود و برای درمان مراجعه کند.

وی با اشاره به اینکه شایع ترین سرطانها در ایران «سینه و معده» به ترتیب در زنان و مردان شناخته شده اند، بیان کرد: در خصوص سرطان سینه اگر بانویی در مراحل اولیه و با مشاهده وجود توده در پستان مراجعه و تحت درمان قرار گیرد، موفقیت قطعی درمان بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد پیش بینی شده است.

مدیر گروه انکولوژی و رادیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: اما اگر در این مرحله مراجعه نکند و بیماری به غدد لنفاوی گسترش پیدا کند و یا اینکه به سایر ارگانها از جمله کبد یا ریه برسد، شانس درمان کاهش یافته و احتمال بهبودی به کمتر از ۱۰ تا ۱۵ درصد می رسد.

وی ادامه داد: بنابراین مهم‌ترین پیشرفت در مقوله‌ سرطان این است که بیماری را در مراحل اولیه شناسایی کنیم که این اقدام با آگاهی از علائم سرطان و اقدامات پیشگیرانه ارتباط دارد.

دکتر آل داوود گفت: جراحی، درمان های دارویی و شیمی درمانی و رادیوتراپی از درمانهای رایج بیماری سرطان است، امروزه درمان‌های جدیدی هم مثل ژن تراپی و ایمونوتراپی به کمک درمان سرطان آمده و موفقیت درمان این بیماری را افزایش داده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزون بر ۹ هزار دانشجو و حدود ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و همچنین بیش از ۵۰ مرکز تحقیقاتی در رشته های مختلف پزشکی به عنوان قطب پزشکی شرق کشور مطرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.