مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به احیای ۴۵ واحد تولیدی راکد، گفت: شهرک‌های صنعتی استان رتبه نخست کشور را در احیای واحد‌های راکد کسب کرد.

امیر شهسوار مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۴۵ واحد تولیدی که بدلیل رکود از چرخه تولید خارج شده بودند به چرخه تولید بازگشتند و استان رتبه نخست را در بین شهرک‌های صنعتی کشور در حوزه احیای واحد‌های تولیدی راکد کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی تثبیت مالکیت است، افزود: امسال با تلاش‌هایی که انجام شد ۷۰ درصد از اسناد بالغ بر ۶۰۸ هکتار به تعداد هزار و ۳۲۴ واحد از اراضی شهرک‌های صنعتی استان سنددار شدند.

شهسوار با اشاره به اینکه بحث تکمیل زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی یکی از برنامه‌های دولت است، در ادامه گفت: حدود ۴۸ پروژه عمرانی برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی تعریف شده که حدود ۱۷ پروژه با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری و کلنگ زنی رسیده‌ است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مساحت شهرک‌های صنعتی استان دو هزار و ۵۰۰ هکتار است، افزود: درحال حاضر ۳۷ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که برای ۲۷ شهرک زمین واگذار شده است.

وی تصریح کرد: ۱۴ خوشه صنعتی در آذربایجان‌غربی شناسایی شده که در حال حاضر، ۴ مورد از این خوشه‌ها شامل سنگ‌های تزیینی، گیاهان دارویی، بسته‌بندی عسل و محصولات باغی با محوریت انگور و سیب به مرحله تشکیل انجمن فراگیر رسیده‌اند.

به گفته مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی، ۹ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی استان که معطل مانده و در دست سرمایه‌گذاران بود، خلع ید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.