پیام تبریک کشورها در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رئیس‌جمهور ایران

مقامات و وزارت خارجه‌های کشورهای قطر، پاکستان، هند و ترکیه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رئیس جمهور ایران تبریک گفتند.

به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر امروز (یکشنبه) در پیامی به سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.

همچنین شیخ عبدالله بن حمد آل‌ثانی، معاون امیر قطر در پیامی جداگانه به رئیس جمهور ایران سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

ایسنا نوشت: شیخ محمد بن عبدالرحمن، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در پیامی جداگانه به ابراهیم رئیسی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

پیش از این سران و مقامات ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، کرواسی، چین، اتیوپی، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان با ارسال پیام‌هایی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به سید ابراهیم رئیسی تبریک گفتند.

وزیر امور خارجه هند و وزارتخانه های امور خارجه پاکستان و ترکیه امروز ۲۲ بهمن ماه و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در پیامهایی این مناسبت باشکوه را تبریک گفتند.

به گزارش ایرنا، سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند امروز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مردم، دولت و همتای ایرانی خود نوشت: اطمینان دارم که همکاری درازمدت و دوستی نزدیک ما همچنان رشد خواهد کرد.

در فیلم پیوست این پیام، تصاویری از دیدارهای مقام های عالیرتبه دو کشور و همکاری های دوجانبه اقتصادی، بهداشتی و دفاعی تهران و دهلی نو منتشر شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز در همین شبکه اجتماعی نوشت: به مناسبت روز ملی جمهوری اسلامی ایران، صمیمانه ترین شادباش های خود را به مردم و دولت آن کشور ابلاغ می کنیم.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز در شبکه ایکس روز ملی ایران را تبریک گفت.

 رئیس جمهوری قزاقستان: تهران شریک‌کلیدی ما در منطقه است

 «قاسم جومارت توکایف» رئیس‌جمهوری قزاقستان در پیامی به «آیت الله ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: تهران یکی از شرکای کلیدی ما در منطقه خزر است.

به گزارش تارنمای ریاست‌جمهوری قزاقستان، «قاسم جومارت‌توکایف» رئیس‌جمهور قزاقستان در پیامی به «آیت‌الله ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به دولت و مردم شریف ایران تبریک گفت.

وی با بیان‌اینکه ایران با داشتن پایه‌های سیاسی قابل اعتماد و اقتصادی باثبات، یکی از اعضای معتبر جامعه جهانی محسوب می‌شود، گفت: آرزو می‌کنم ایران با وحدت و انسجام ملی به اهداف و مقاصد عالی دست یابد.

جومارت‌توکایف خاطرنشان کرد: تهران یکی از شرکای‌کلیدی ما در منطقه خزر است.من معتقدم که پیوند‌های سنتی دوستی و گفت‌وگوی سیاسی همچنان به عنوان پایه‌ای محکم برای تقویت همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه دو کشور مفید خواهد بود.

این مقام عالی قزاقستانی در بخش پایانی پیامش برای دولت و ملت دوست ایران آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.

لوکاشنکو: بلاروس به دنبال همکاری راهبردی با ایران است

در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رئیس‌جمهور بلاروس الکساندر لوکاشنکو امروز (یکشنبه) در پیام تبریک به رئیس‌جمهور ایران سیدابراهیم رئیسی تأکید کرد که بلاروس به دنبال مشارکت راهبردی با ایران است.

به گزارش خبرگزاری «بلتا»، وی در پیام خود تصریح کرد: در دوره گذشته، مردم ایران بر حق حرکت در مسیر توسعه که به طور مستقل انتخاب کردند، تأکید داشته‌اند. بلاروس و ایران بر اساس اصول احترام و درک متقابل، به طور سیستماتیک همکاری‌های سودمند دوجانبه را گسترش داده و به طور هماهنگ در مجامع چندجانبه همکاری می‌کنند.

لوکاشنکو با استقبال از عضویت ایران در شانگ‌های گفت «ما از مشارکت کامل کشور شما در سازمان همکاری شانگ‌های و بریکس حمایت می‌کنیم. انتظار دارم که تماس‌ها بین مینسک و تهران در این بستر‌های بین‌المللی به تلاش‌های ما برای برقراری همکاری راهبردی کمک کند».

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور بلاروس از میهمان‌نوازی ایران در برابر هیأت بلاروسی که مارس ۲۰۲۳ به ایران سفر کرده بودند، قدردانی کرد و گفت: «متقاعد شده‌ام که تمامی توافقاتی که در جریان این سفر حاصل شد، به طرز مؤثری اجرا شود».

لوکاشنکو در پایان از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به بلاروس دعوت کرد و گفت: «من از این فرصت استفاده می‌کنم و بار دیگر از شما برای بازدید از بلاروس در یک زمان مناسب برای گفتگو در مورد زمینه‌های نویدبخش همکاری دعوت کنم».

وزارت خارجه روسیه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پیامی در ایکس چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت: ایران در ۱۱ فوریه چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارد، تبریک صمیمانه ما! روسیه و ایران در ترویج حسن همسایگی، احترام متقابل و برابری در سطوح مختلف فعال بوده‌اند.

رئیس جمهور تاجیکستان: مناسبات سنتی دوستانه با ایران در مسیر رشد است

امامعلى رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان سالروز پیروزی را به رئیسی تبریک گفت و در پیامی عنوان کرد:  تبریک صمیمانه و بهترین آرزو‌های اینجانب را به مناسبت روز ملی جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید. ما روند کنونی رشد مناسبات سنتی دوستانه و همکاری‌های سودمند بین تاجیکستان و ایران را زمینه مساعدی برای دستیابی به اهداف اصلی مردمان دو کشور می‌دانیم.با اظهار رضایت از این روند، می‌خواهم بار دیگر بر علاقمندی تاجیکستان به گسترش و توسعه آتی روابط دو کشور در حوزه‌های گوناگون تاکید نمایم. 

وی افزود: بر این باورم که ادامه گفتگو‌های سطح عالی و اجرایی شدن توافق‌های بدست آمده، زمینه را جهت تحکیم و توسعه روابط حسنه و مشارکت بلندمدت کشورهایمان مساعد خواهد کرد.اطمینان کامل دارم که با عزم و تلاش‌های پیگیرانه مشترک می‌توانیم مضمون و محتوای آن‌ها را با تدابیر بیشتر عملیاتی و تقویت کرده و به نتایج نو دست یابیم.

رئیس جمهور تاجیکستان در پایان برای جناب‌عالی سلامتی پرداوم، سعادت روزگار و کامیابی‌های فراوان و برای مردم دوست و برادر ایران، صلح و ثبات، نیکواحوالی و شکوفایی پایدار آرزومند شد.

تبریک مقامات عالی جمهوری آذربایجان به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

سفارت ایران در باکو اعلام کرد که الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در پیام‌های تبریک جداگانه به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان فرارسیدن ۲۲ بهمن روز ملی ایران را به همتایان خود، دولت و ملت ایران تبریک گفتند.

رئیس جمهوری آذربایجان در این پیام نوشت: معتقدم که روابط آذربایجان و ایران در امتداد خطوط دوستی و همکاری دو کشور و مطابق با منافع مردم ما توسعه خواهد یافت.

حزب اردوغان، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان در پیام خود در ایکس با انتشار یک عکس نوشت: «تبریک به ایران بابت روز پیروزی (انقلاب اسلامی)».

پادشاه و ولیعهد عربستان به دولت و ملت ایران تبرک گفتند

 سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در پیامی به سید ابراهیم رئیسی، چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، سایت وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: پادشاه عربستان در این پیام برای رئیس‌جمهور ایران آرزوی سلامتی و برای دولت و ملت ایران آرزوی پیشرفت و شکوفایی کرد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز در پیامی جداگانه به سید ابراهیم رئیسی ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای وی آرزوی سلامتی و برای دولت و ملت ایران آرزوی پیشرفت و شکوفایی روزافزون کرد.

پیام تبریک رئیس جمهور چین به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در پیام تبریکی به سید ابراهیم رئیسی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد با تشریک مساعی مشارکت راهبردی جامع ایران و چین تعمیق یافته و برای دو ملت بهروزی و سعادت به ارمغان آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
روز شکوه و اقتدار ملت مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
این پیروزی واقتدار مبارک همه ی ایرانیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
۲۲بهمن شکوه ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
مبارک مبارک مبارک مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
۲۲بهمن مبارکمون باد
آخرین اخبار