دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: استفاده از پیمانکاران چینی و خارجی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بهانه کاهش قیمت مسکن ممنوع بوده و تاثیری ندارد.

فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: در حال حاضر  یک جامعه بزرگ مهندسی در کشور داریم که ظرفیت و پتانسیل بسیاری در حوزه صنعت ساختمان می‌توانند داشته باشند بنابراین استفاده از ظرفیت و پیمانکاران خارجی در این شرایط کاملا غیر منطقی است.

به گفته وی اینکه امروز به این نتیجه رسیدند که پروژه‌های عمرانی و به طور خاص، پروژه‌های مسکن و ساختمان را به شرکت‌های غیرایرانی واگذار کنند، برای ما یک علامت سوال خیلی بزرگ است که آیا این ظرفیت در کشور وجود نداشته است در حالی که ایران در حوزه ساخت وساز و استفاده از فناوری‌های نوین رتبه اول را در بین کشور‌های همسایه را دارد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن تصریح می‌کند: پیش از این از ظرفیت کشور‌های خارجی به ویژه ترکیه در پروژه‌های مسکن مهر استفاده شده که نتیجه آن کاملا مشخص بوده و شاهد کیفیت پایین این پروژه‌ها بوده ایم.

پورحاجت تصریح کرد: در خصوص بحث بازار، اقتصاد بازار و حوزه رقابت، بخش خصوصی کشور این آمادگی را دارد که با یک شرایط عادلانه وارد عرصه تولید و عرضه مسکن شود. به طور قطع چه به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ سرعت و چه به لحاظ هزینه، می‌توانیم مسکن مناسب‌تری را نسبت به شرکت‌های غیرایرانی تولید کنیم.

عضو کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن ادامه می‌دهد: مضاف بر این‌که الگوی معماری شهرسازی را که الگوی معماری اسلامی و ایرانی است، خیلی بهتر می‌توانیم در حوزه مسکن و ساختمان رعایت کنیم. این در حالی است که مورد کم‌لطفی دولت قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: بعید می‌دانم دولت از ظرفیت‌های بخش خصوصی داخل کشور استفاده نکند و به سراغ پیمانکاران و سازندگان خارجی برود.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
پس. چرا. این همه پیمانکار. افغان سالهای زیادی در ایران کار می کنند ممنوع نبوده. از کجا فشار به تو آمده که دردت گرفته نکنه. صدها آپارتمان خالی دارای و می ترسید افت قیمت کند.
Iran (Islamic Republic of)
گودرزی
۰۱:۰۵ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
سلام کل ساخت و سازهای ساختمان وبسیاری از کارهای دیگر دست اتباع بیگانه است .خنده داره این شعا ر هاتون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۷ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
چراممنوعه؟؟منافع سازنده هامهمه یامردم فقیر؟؟
چینی هانیومدن هم طوری نیس فوقش ازمتری ۵میلیون اولیه میرسه به ماری ۲۰میلیون ناقابل دزسته؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
اگر افعانیها نباشند هیچ پیمانکاری کار نخواهد کرد چون کارگر افعانی ارزانتر کار میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
پیمانکاران افغانی که اکثر پروژه‌های ساختمانی را انجام می‌دهند نیز مدنظر است یا نه ...... چرا
آخرین اخبار