مراسم گرامیداشت روز ملی ملایر، یاد و خاطره آیت الله میرشاهولد و ۱۲ یار انقلابی ایشان و چهلم شهدای حادثه تروریستی کرمان در مسجد جامع ملایر برگزار شد.

 امام جمعه ملایر در این مراسم وجود شخصیت‌های عالمی همچون آیت الله میرشاهولد را از نعمت‌های بزرگ انقلاب دانست و گفت: تجلیل از آیت الله میرشاهولد تجلیل از امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

حجت‌الاسلام ارزنده افزود: اگر امروز شاکر خدمات رهبر مبارزات انقلابی ملایر هستیم، به این دلیل است که به نظام و انقلاب خود افتخار می‌کنیم.

او با بیان اینکه امروز باید از آموزه‌های این عالم برجسته و ربانی در تمامی عرصه‌ها استفاده کنیم، تأکید کرد: معرفی شخصیت‌های برجسته دینی و ولایت‌مدار همچون آیت الله میرشاهولد، زمینه‌ساز معرفی انقلاب و دستاوردهای آن است.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: آیت الله میرشاهولد وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد که این راه باید ادامه یابد.

ارزند افزود: در هر جای کشورمان نیاز باشد باید حضور داشته باشیم و وظیفه ماست راه انقلاب و شهدا را ادامه دهیم و به این سمت و سو حرکت کنیم.

به پاس خدمات ارزنده آیت الله میرشاهولد در ملایر ۲۱ بهمن روز ملی ملایر نام گذاری شده است.

 آیت الله سیدمحمد میرشاه‌ولد در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی در شهرستان ملایر و در خاندانی بزرگ و اصیل دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۲۲ شمسی وارد حوزه علمیه تازه تاسیس ملایر شد و از محضر آیت الله حاج شیخ شهاب الدین مصطفوی مؤسس حوزه کسب فیض کرد.

وی پس از گذراندن دروس مقدماتی، سطح متوسطه، تفسیر و اخلاق در محضر آیت الله شهاب الدین مصطفوی با مشورت و صلاح‌دید استاد بزرگ و پدرش تصمیم به هجرت گرفت و پس از آن وارد حوزه علمیه قم شد.

این عالم ربانی سطوح عالیه فقه و اصول را نزد عالمانی همچون آیت الله مرعشی نجفی، گلپایگانی و شهید صدوقی فرا گرفت و سپس وارد حوزه درس خارج مرحوم آیت الله بروجردی و آیات عظام حجت کمرب و سیّد محمدتقی خوانساری شد.

این روحانی پرتلاش در سال ۱۳۳۷ به ملایر بازگشت که مصادف با رحلت استاد بزرگوار خود آیت الله شیخ شهاب الدین مصطفوی شد و پس از رحلت آن عالم ربّانی، بنا به درخواست مومنان در ملایر به ترویج دین مبین اسلام مشغول شد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به حکم امام خمینی(ره) به عنوان نخستین امام جمعه ملایر منصوب شد، این عالم ربانی و مجاهد نستوه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۴ در ایام محرم حسینی به عالم باقی پر کشید و در جوار آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) به خاک سپرده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.