صادرات ۴۲ میلیون دلاری تعاونی‌های همدان تا پایان پاییز

دبیر اتاق تعاون استان همدان گفت: تا پایان آذرماه امسال شرکت‌های تعاونی استان ۴۲ میلیون دلار صادرات داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از پنج میلیون دلار افزایش داشته باشد.

رحمان نادی با اشاره به فعالیت ۱۲۹۳ تعاونی در استان همدان، اظهار داشت: ۷۲۸ تعاونی تولیدی، ۳۸۹ تعاونی خدماتی و ۱۶۰ تعاونی توزیعی در استان همدان فعال هستند.

او با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۶۴۹ نفر در تعاونی‌های استان همدان شاغل هستند، تصریح کرد: در شهر همدان ۳۴۷ تعاونی فعال وجود دارد.

نادی با اشاره به اینکه بیشترین صادرات تعاونی‌های استان همدان در حوزه موادغذایی، کالا و لوازم ساختمانی و پوشاک بوده است، افزود: همچنین یک شرکت در حوزه تجهیزات آبیاری بارانی و قطره‌ای، یک شرکت در حوزه تولید دیگ‌های بخار و یک شرکت در حوزه تابلوهای برق و کنتورهای هوشمند چاه‌های کشاورزی از شرکت‌های تعاونی قوی در استان همدان هستند.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با تأکید بر اینکه امسال چالش خاصی در زمینه تعاونی‌ها در استان وجود نداشت، اظهار داشت: مشکلات تعاونی‌های استان همدان عمدتاً ناشی از امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و تأمین سرمایه است.

او درباره بازارهای صادراتی تعاونی‌های استان همدان نیز بیان کرد: عراق، ترکیه، کویت، عمان، افغالنستان و اوکراین و روسیه از بازارهای هدف صادرات تعاونی‌های استان همدان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.