سالنامه تبری لیلم در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران رونمایی می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از رونمایی سالنامه تبری لیلم در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد و گفت: این سالنامه طبری با محتوای گردشگری، فرهنگی و هنری با حضور مدیران ارشد میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و فعالان سه حوزه در بخش خصوصی در غرفه مازندران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی می‌شود.

او با اشاره به این مطلب که «سالنامه‌ی تبری لیلم» که توسط نشر نُت و جمعی از دلسوزان فرهنگ و هنر مازندران به چاپ رسیده است، ضمن معرفی جاذبه‌های گردشگری، آیین‌ها، میراث‌فرهنگی و هنر‌های اصیل مازنی به هم‌استانی‌ها و گردشگران غیربومی مازندران گامی مثبت برای حفظ و اعتلای فرهنگ بومی این استان محسوب می‌شود.

اسحاقی از سالنامه تبری لیلم به عنوان منبع قابل قبولی برای مراکز و مجتمع‌های گردشگری، هتل‌ها، سازمان‌های ذی‌ربط یاد کرد و افزود: در واقع یادآوری آیین‌ها و آداب و سنن بومی محلی مقدمه و اولین گام مثبت برای بازنده‌سازی این رویداد‌های فرهنگی است.

او با بیان اینکه تمامی این آیین‌ها می‌تواند به محصول گردشگری تبدیل شود، ادامه داد: برای احیای دوباره این سرمایه‌های فرهنگی به کمک تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی نیازمندیم تا با رونق دوباره آیین‌ها و آداب و رسوم تبری شاهد جذب گردشگران فرهنگی ملی و بین‌المللی باشیم.

غرفه مازندران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که در سالن شماره ۷ محل دائمی نمایشگاه‌های تهران از ۲۳ الی ۲۶ بهمن ماه جاری برپا می‌شود میزبان علاقمندان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار