معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۸۶ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده که از این میزان، ۲۷ درصد مربوط به نژاد بومی آرین بوده و بقیه از سویه‌های وارداتی است.

پرویز بستانچی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۲۷ درصد گوشت مرغ تولیدی در این استان مربوط به نژاد آرین است، گفت: ۶۷ واحد مرغ مادر گوشتی در استان وجود دارد که در حال حاضر ۵۶ واحد فعال است.

وی اضافه کرد: بقیه واحد‌ها در حال بازسازی و آماده‌سازی برای جوجه‌ریزی بوده و ۴ واحد به دلیل مشکلات نقدینگی غیرفعال و راکد است.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی دارای ۲ زنجیره مرغ اجداد از نژاد ایرانی آرین است که در پی تحریم‌های سال ۱۳۹۸ و با دستور رهبر معظم انقلاب برای حمایت از دستاورد‌های ایرانی و اسلامی این واحد‌ها توسط شرکت‌های اروم به پرور و گهر دانه راه‌اندازی و تقویت شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: افزایش و توسعه زنجیره‌های موجود در دستور کار است چرا که به علت شرایط مطلوب استان می‌توان به سمت توسعه صادرات حرکت کرد و هم اکنون ۲ زنجیره درخواست افزایش ظرفیت به میزان ۲.۵ میلیون قطعه را ارائه کرده‌اند که در یک سال آینده در شهر‌های ارومیه و بوکان فعال خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.