اضافه ساخت مازاد بر پروانه در صدر تخلفات ساخت و ساز شهر اصفهان

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: ۳۶ درصد تخلف‌های ساختمانی در اصفهان مربوط به «اضافه ساخت» است.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با تشریح ۱۰ تخلف شاخص ساختمانی شهر اصفهان از ابتدای سال تاکنون گفت: ۳۶ درصد تخلف‌های ساختمانی در اصفهان مربوط به «اضافه ساخت» است.


غلامعلی فیض‌اللهی رسیدگی به تخلفات ساختمانی را از وظایف کمیسیون ماده ۱۰۰ دانست و افزود: اگر بنایی بدون دریافت پروانه ساخته شود و یا بنای ساخته‌شده با پروانه دریافت شده مطابقت نداشته باشد یا پس از پایان ساخت، بخش‌های دیگری به بنا اضافه شود، کمیسیون مذکور به این تخلفات رسیدگی می‌کند.


او  با تشریح ۱۰ تخلف شاخص ساختمانی شهر اصفهان با بیشترین فراوانی در ۹ ماهه ۱۴۰۲، تصریح کرد: کسری فضای سبز ریشه‌دار با ۴۴۳ مورد، دهمین تخلف شاخص شهر اصفهان در این بازه زمانی بوده که در این حوزه ۱۴۴۷۵.۹۲ متراژ خلاف صورت گرفته است.


مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: اضافه ساخت مازاد بر پروانه ناشی از پر شدن عقب‌نشینی با ۶۱۰ مورد، نهمین تخلف در این بازه زمانی بوده که در این حوزه ۱۳۴۹۶.۶۵ متراژ خلاف صورت گرفته است.


فیض‌اللهی اضافه ساخت مازاد بر پروانه حاصل از پیش روی ساختمان با ۶۱۲ مورد را هشتمین تخلف و احداث سقف و طبقه مازاد بر پروانه با ۷۶۹ مورد را هفتمین تخلف در این بازه زمانی عنوان کرد.


مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه احداث بنا بدون پروانه مازاد بر تراکم با ۱۵۲۲ مورد، ششمین تخلف در این بازه زمانی بوده، گفت: احداث بنا بدون پروانه در حد تراکم مجاز با ۱۵۳۹ مورد، پنجمین تخلف در این بازه زمانی بوده که در این حوزه ۸۰۵۳۴.۲ متراژ خلاف صورت گرفته است.


او اضافه کرد: کسری پارکینگ با ۱۷۸۴ مورد، احداث بالکن مازاد بر پروانه درگذر با ۵۲۵۸ مورد، تبدیل با ۸۷۰۷ مورد به ترتیب چهارمین، سومین و دومین تخلف در این بازه زمانی بوده است.


فیض‌اللهی گفت: اضافه ساخت مازاد بر پروانه با ۱۳۰۱۸ مورد در صدر تخلفات در این بازه زمانی بوده که در این حوزه ۱۳۲۴۲۸.۱۳ متراژ خلاف صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار