نیکلاسون:

نشست دوحه فرصتی مهم برای بهبود شرایط در افغانستان است

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت نشست دوحه فرصت مهمی برای گفت‌وگوهای معنادار در مورد افغانستان است.

توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت نشست دوحه فرصت مهمی برای گفت‌وگوهای معنادار در مورد افغانستان و نشان دادن آمادگی همه طرف‌ها برای مشارکت در مسیر رو به جلو است.

نیکلاسون در یک نشست مطبوعاتی در کابل گفته است که تمرکز سفرش به افغانستان گفت‌وگو با طالبان، شهروندان افغانستان و جامعه دیپلماتیک بود تا کمک کند انتظارات واقع‌بینانه برای برگزاری یک نشست سازنده در دوحه داشته باشند.

او افزوده است: «من همچنان از این واقعیت که دیگر افغان‌ها، زنان و مردان به دوحه دعوت خواهند شد تا تجربیات و دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارند، استقبال کردم.»

به گفته وی، با طالبان و سایر طرف‌ها در مورد «ارزیابی مستقل افغانستان»، به‌عنوان یک راه ممکن و مثبت برای محافظت از حقوق مردم افغانستان و تمایل این گروه برای داشتن روابط خوب با جامعه بین‌المللی بحث کرده است.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در بخش دیگر سخنانش خاطرنشان کرده است که در جریان گفت‌وگوهایش، طرف‌ها از یافته‌ها و توصیه‌های گزارش ارزیابی مستقل افغانستان قدردانی کرده‌اند.

نیکلاسون تصریح کرده است: «تنها سوال مشخصی که شنیدم، نیاز به فرستاده ویژه سازمان ملل متحد طبق درخواست شورای امنیت سازمان ملل بود.»

طالبان همواره تاکید کرده‌اند که پس از آگاهی کامل در مورد «ترکیب و آجندای» نشست دوحه برای اشتراک در آن تصمیم خواهد گرفت.

گفتنی است که نیکلاسون از چندی به این‌سو در کابل به‌سر می‌برد.

او در روزهای اخیر با مقام‌های ارشد طالبان و حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان نیز دیدار داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.