نشست هم‌اندیشی یاوران شورای اسلامی شهر و جمعی از معتمدین محلات شیراز با مدیریت شهری با حضور مقامات استانی و شهری برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی یاوران شورای اسلامی شهر و جمعی از معتمدین محلات شیراز با مدیریت شهری با حضور مقامات استانی و شهری برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با تبریک ایام‌الله دهه فجر، بیان کرد: امروز در حالی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را جشن می‌گیریم که معمار کبیر انقلاب نقش مهم، راهبردی و تعیین کننده‌ای برای مردم قائل بود.

اسماعیل قزل‌سفلی با تصریح بر اینکه اساسا امام عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در سال‌های ۴۱ و ۴۲ وقتی مردم را به صحنه کشاند به پیروزی انقلاب اسلامی شتاب بخشید، افزود: امام (ره) صرفا مردم‌دار نبود بلکه ایشان همه چیز را در مردم خلاصه می‌کرد و مسئولیت و هر نوع پست و مقام را تنها در خدمت مردم به رسمیت می‌شناخت.

او با تأکید بر این موضوع که هرکجا به مردم اعتماد کردیم، پیشرفت حاصل و قطار انقلاب رو به جلو رانده شد، گفت: الگوی مدیریتی حاکم بر دفاع مقدس یکی از بهترین الگو‌هایی بود که مردم در آن نقش اصلی داشتند و در واقع افراد با جایگاه شغلی متفاوت در آن دوران نقش ایفا کردند؛ این الگو در همان زمان متوقف ماند و متاسفانه در برخی دوره‌ها مردم کنار گذاشته شدند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس تصریح کرد: دولت سیزدهم آمده تا بار دیگر انقلاب را به دست مردم بسپارد؛ چرا که هیچ الگویی برای حکمرانی جز با مردمی سازی عرصه اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اجتماعی و حتی امنیتی حاصل نمی‌شود و آن چیزی که مهم و ضروری است، بستر سازی برای نقش آفرینی مردم به صورت دقیق و عالمانه است که این مهم نیز این وظیفه همه مسئولان در همه سطوح است.

او همچنین یکی از بهترین الگو‌های حکمرانی را یاوران شورا و معتمدین در محلات معرفی کرد که در محلات با نگاه و رویکرد مسئله محوری می‌توانند مسائل را دسته بندی و از طریق نمایندگان در شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها پیگیری و از ظرفیت عظیم شهرداری‌ها استفاده کنند.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: قطار تلاش و خدمت در شهرداری شیراز با همکاری و پشتیبانی شورای اسلامی این کلانشهر با شتاب خوبی در حال حرکت است.

قزل‌سفلی به برگزاری انتخابات در اسفندماه امسال و لزوم تبیین این مسئله مهم سیاسی را توسط یاوران شورا را یادآور شد و گفت: کمتر از یکماه تا برگزاری مهمترین رویداد سیاسی کشور زمان باقی مانده و قطعا همبستگی مردم در ادراک سیاستمداران و تحلیلگران نظام بین‌المل بسیار با اهمیت خواهد بود.

او ادامه داد: اگرچه مسائل و مشکلاتی در عرصه‌های مخالف داریم، اما علی‌رغم مشکلات، مردم حماسه آفرینی خواهند کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس همچنین با بیان اینکه جایگاه ایران اسلامی امروز در جهان بین‌الملل به ویژه غرب آسیا تعیین کننده است، خطاب به یاوران شورا گفت: با مردم گفتگو و مسائل آن‌ها را با رویکرد دقیق و عالمانه از مسئولان مطالبه‌گری کنید.

شتاب پیشرفت کلان‌شهر شیراز با راهبرد امیدآفرینی 

 شهردار کلان‌شهر شیراز نیز با تبریک ایام‌الله دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی، یاوران شورای اسلامی شهر را نمایندگان مردم در همراهی با با مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: معتمدین و یاوران شورای اسلامی شهر با ایثار و از خود گذشتگی پل ارتباطی بین مردم و شورا و شهرداری هستند.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه یاوران شورای اسلامی شهر، درخواست‌ها و مسائل مردمی را بررسی و احصا می‌کنند، گفت: براساس احصای مسائل محلات، ۳ درصد از بودجه عمرانی شهرداری کلان شهر شیراز به محرومیت‌زدایی محلات کم برخوردار اختصاص یافت.

مطالبه‌گری یاوران شورا با رویکرد مسئامیئله محوری/ شتاب پیشرفت شیراز با راهبرد امیدآفرینی 

او با اشاره به ۲۰ مرحله جهش عمرانی در ابعاد مختلف محرومیت‌زدایی، عمرانی، فرهنگی، ورزشی، گردشگری، حمل‌ونقل، خدماتی و زیست‌محیطی بیان کرد: تمامی این اقدامات جهت خدمت‌رسانی بهتر، رفاه مردم و امیدآفرینی صورت گرفته است.

شهردار کلان‌شهر شیراز با تصریح بر این‌نکته که با یاری یاوران شورای اسلامی شهر، برای رفع مشکلات مردم پیش خواهیم رفت، افزود: در شیراز مسیر پیشرفت شتاب گرفته و مدیریت شهری با همیاری شما برگ زرینی از خدمات‌رسانی و امیدآفرینی را رقم می‌زند.

اسدی با بیان اینکه ما در آستانه ۲۲ بهمن جشن چهل و پنجمین سالگرد اتقلاب اسلامی و دو انتخابات مهم هستیم، به حضور پررنگ و مشارکت حداکثری در راهپیمایی ۲۲ بهمن و رو انتخابات پیش رو بنا بر راهبرد رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.

او در این راستا بر آغاز عملیات اجرایی، افتتاح و بهره‌برداری ۴۵۶ پروژه با بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در ابعاد مختلف شهری در دهه فجر اشاره و تصریح کرد: این حجم از اجرای پروژه و تزریق اعتبار طی سال‌های گذشته بی‌نظیر و کم‌سابقه بوده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین به تشریح برخی پروژ‌های بزرگ مقیاس پرداخت. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.