مدیر امور آب مهاباد گفت: هم اکنون حجم آب ذخیره شده پشت مخزن سد مهاباد به ۱۰۱ میلیون مترمکعب افزایش یافته که در مقایسه با پارسال ۴۰ میلیون مترمکعب بیشتر شده است.

خالد رحمانی مدیر امور آب مهاباد گفت: پارسال در بهمن ماه حجم آب ذخیره شده در سد این شهرستان ۶۱ میلیون مترمکعب بود، اما امسال به‌دلیل افزایش بارندگی‌ها و زیاد شدن آب ورودی از رودخانه‌های منتهی به این سد، حجم آب افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون تراز سد مهاباد به هزار و ۳۴۸.۵ متر رسیده در حالیکه پارسال این مقدار نیز ۶ متر کمتر و هزار و ۳۴۲ متر بود.

مدیر امور آب مهاباد گفت: هم اکنون ورودی آب به دریاچه سد در حدود ۶.۹ مترمکعب در ثاینه است که پارسال ۲.۱ مترمکعب بود و خروجی آب نیز در هر ۲ سال مقدار مشابه ۸ دهم مترمکعب در ثانیه است که در مقایسه با سال قبل تفاوتی نکرده است.

رحمانی در خصوص میزان بارندگی در تاج سد مهاباد نیز افزود: امسال (سال آبی جاری) تاکنون ۱۸۴.۵ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه تاج سد مهاباد ثبت شد در حالی که بارش‌های پارسال ۱۴۳ میلی‌متر گزارش شده بود.

وی در خصوص سرریز شدن سد مهاباد ابراز امیدواری کرد در صورت تداوم بارش‌های زمستانی و رسیدن حجم آب ذخیره شده در پشت این سد به ۱۹۲ میلیون مترمکعب، سد سرریز خواهد شد البته برنامه رهاسازی آب هم هنوز ابلاغ نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.