ایران در حال بازگشت به دوران طلایی و قدرت تمدنی خود هستیم

استاندار کرمانشاه با اشاره به گذار کشورمان از دوره دویست ساله افول تاریخی، گفت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رشد در همه حوزه‌ها در حال بازگشت به دوران طلایی و قدرت تمدنی خود هستیم.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در جشنواره فرهنگی ورزشی "ورزش، عزت و اقتدار" که با حضور قهرمانان و ورزشکاران کرمانشاهی برگزارشد، با اشاره به گذشته تاریخی ایران، گفت : بانگاهی به تاریخ ایران می‌بینیم که کشوری متمدن، بزرگ و قوی داشته‌ایم و هیچ‌گاه ایران کشوری ضعیف و گوش به فرمان دیگر کشور‌ها نبوده است.

وی افزود: ایران باستان از نظر علمی، هنری و... بسیار مقتدر بوده و هنوز نشانه‌هایی از آن عظمت تاریخی در مناطق مختلف کشورمان همچون کرمانشاه با وجود آثاری مانند کتیبه بیستون و تاق بستان باقی مانده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه در دوره معاصر و در حدود ۲۰۰ سال اخیر آن تمدن بزرگ ایرانی، دوره‌ای پر از تحقیر و افت را پشت سر گذاشت و دچار افول شد، بگونه‌ای که تا حدود ۵۰ سال پیش ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند و هیچ قدرت و توانی از خودمان نداشتیم.

وی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران و رهایی این سرزمین از چنگال شاهانی بی عرضه و ناتوان اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب در حال بازگشت به دوره طلایی و قدرت تمدنی خود هستیم و هر روز قدرت خود را در عرصه‌های گوناگونی مانند علمی، هوافضا، درمانی، آموزشی و ... به دنیا نشان می‌دهیم.

صحرایی خاطرنشان کرد: البته برای اینکه به اوج قدرت خود بازگردیم باید زحمات زیادی کشید، چراکه هیچ ملتی با راحت طلبی و بی خیالی به عزت نمی‌رسد، بنابراین باید اثرگذاری خود را در همه عرصه‌ها نشان دهیم.

وی گفت: یکی از عرصه‌هایی که می‌توانیم قدرت ملی خود را در آن به نمایش بگذاریم، عرصه انتخابات است که ایرانی قوی را رقم می‌زند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار