معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین ساختمان اداری در تهران در قالب ساخت ساختمان‌های سبز اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین ساختمان اداری در تهران در قالب ساخت ساختمان‌هایی با بهره‌وری بالا و مدیریت مصرف انرژی، آب، مصالح و پسماند توسط سازمان ملی زمین و مسکن اجرایی خواهد شد.

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصویب هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن مقرر شد اجرای پروژه اداری میدان صدم نارمک تهران در قالب الگوی ملی سرو سبز ساخته شود. 

به گفته وی هدف از اجرای این پروژه به عنوان پروژه پایلوت در شهر تهران فرهنگ‌سازی در راستای ترویج ساخت ساختمان‌هایی با بهره‌وری بالا و مدیریت مصرف انرژی، آب، مصالح و پسماند است.
 
او می گوید: الگوی ملی سرو سبز که با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهیه شده است با بررسی ۱۳ الگوی جهانی و سپس بومی‌سازی تجربیات این کشورها تهیه شده و در گام اول مقرر شده تا هر کدام از معاونت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی که در ساخت‌وساز فعال هستند  یک ساختمان با رعایت کامل این الگو بسازند.
 
مالکی اظهار کرد: پیش از این هم سازمان ملی زمین و مسکن با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از انتشار کتابچه دو جلدی ساختمان سبز خبر داده بود که الگوی ملی سرو سبز و ساختمان‌های سبز و پایدار در آن معرفی شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار