مدیر جهاد کشاورزی کازرون از برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی زنان روستایی در این شهرستان به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی زنان روستایی در منطقه خشت و کنارتخته از توابع این شهرستان به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی توانایی‌های بانوان کارآفرین کازرونی برگزار شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در این نمایشگاه تعداد زیادی غرفه شامل انواع محصولات فرآوری شده از خرما مانند شیرینی خانگی و میوه خشک به نمایش گذاشته شد.

او با تاکید بر اینکه محصولات تولید شده توسط زنان روستایی کازرون طبیعی، سالم و در بالاترین سطح کیفیت هستند، ادامه داد: مشاغل ایجاد شده توسط بانوان کارآفرین شامل تولید و بسته بندی انواع حلوای سنتی، تولید زعفران، پرورش قارچ خوراکی، تولید گل، تولید گیاهان دارویی، پخت انواع نان سنتی، پرورش زنبور عسل، بوقلمون گاو شیری و مرغ بومی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون افزود: انتظار می‌رود با برگزاری جلسات آموزشی و ارتباط با این بانوان توانمند توسعه، اشتغال و کسب و کار‌های جدید در آینده رونق بیشتری یابد.

رشیدی گفت: با ترویج فرهنگ کارآفرینی زنان و حمایت از زنان کارآفرین روستایی، می‌توان توسعه پایدار در روستا‌های کشور ایجاد کرد.

او ادامه داد: در شهرستان کازرون ۱۵ بانوی کارآفرین توانمند دارای مجوز مشاغل خانگی هستند که هر کدام در قالب طرح مشاغل خانگی از اداره کار تسهیلات اخذ و برای حدود ۱۰ تا ۳۰ نفر در روستا ایجاد شغل کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.