رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: از دو طرح گردشگری مجموعه انیمیشن‌های گردشگری یزدگردی و تور‌های مجازی یزد رونمایی شد.

به مناسبت ایام الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد بهار انقلاب اسلامی، از مجموعه انیمیشن‌های گردشگری «یزدگردی» و تور‌های «مجازی» توسط استاندار یزد رونمایی شد.

مصطفی زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به جاذبه‌های گردشگری شهر میراث جهانی و با توجه به اینکه یزد یکی از غنی‌ترین شهر‌های گردشگری جهان است گفت: با هدف معرفی و شناساندن هرچه بیشتر یزد به گردشگران داخلی و خارجی، مدیریت گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اقدام به ساخت و تهیه مجموعه انیمیشن‌های گردشگری «یزدگردی» و تور‌های «مجازی» اماکن تاریخی و مذهبی شهر یزد نموده است.

او افزود: تولید ۱۰ انیمیشن یزدگردی با موضوعاتی همچون مجموعه باغ دولت آباد، مجموعه امیرچقماق، مسجد جامع کبیر یزد، زندان اسکندر (مدرسه ضیائیه)، خانه لاری‌ها و همچنین معرفی معماری شهر یزد، خانه‌های سنتی یزد، سازه قنات، سازه‌های آبی، شیرینی‌های سنتی یزد و غذا‌های سنتی یزد، پس از انجام تحقیقات و جمع آوری اطلاعات به مدت دو سال به شیوه‌ای نوین و با دقت بالا و طراحی گرافیکی بسیار زیبا صورت پذیرفته است.

زارع زاده تصریح کرد: برای معرفی اماکن تاریخی و مذهبی شهر یزد به گردشگران داخلی و خارجی در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی و به خصوص گردشگرانی که تاکنون به یزد سفر نکرده اند، سازمان اقدام به تولید تور‌های مجازی اماکن تاریخی و مذهبی نموده است که این تور‌ها از سه روش پرتال، دریافت لینک برای فضای مجازی و عینک‌های هوشمند در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این مکان‌های تاریخی و مذهبی به صورت نقطه به نقطه و با ویژگی‌های خاص از جمله دیدن عکس‌های قدیمی مکان و بازدید از خط آسمان یزد مثل بالای مناره و زیر زمین به تعداد ۱۰ مجموعه از جمله مسجد جامع کبیر یزد، مجموعه امیرچقماق، زندان اسکندر، آسیاب وزیر، مجموعه باغ دولت آباد، مسجد ملااسماعیل، امامزاده جعفر (ع)، خانه لاری ها، مجموعه خان شامل: گنجینه علم و هنر، میدان خان، مسجد ریگ، بازار قیصریه، مدرسه شفیعیه، حمام خان، کاروانسراها، و سرا‌ها می‌باشد.

او در پایان گفت: مجموعه انیمیشن‌های گردشگری «یزدگردی» با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون ریال و تور‌های «مجازی» با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد ریال تولید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.