دادستان پیشین دیوان کیفری بین‌المللی خواستار تحقیق و بررسی اقدامات ضدبشری اسرائیل در غزه شد.

شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی فلسطینیان در دیوان بین المللی دادگستری اکنون به یکی از بزرگترین چالش‌های اسرائیل تبدیل شده است، زیرا مقامات تل آویو همواره با مظلوم نمایی خود را قربانی هلوکاست دروغین می‌دانستند و اکنون انگشت اتهام علیه آن‌ها برای نسل کشی نشانه رفته است. 

به گزارش الجزیره، لوئیس مورنو اوکامپو، دادستان سابق دیوان کیفری بین المللی امروز (سه شنبه) اعلام کرد اقدامات اسرائیل و جلوگیری از ورود کمک‌ها به نوار غزه باید مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد. 

وی خاطر نشان کرد: با پایان جنگ، پایان نتانیاهو به عنوان نخست وزیر اسرائیل همراه خواهد شد. ۱۳ قاضی دیوان بین المللی از وجود شواهد در نسل کشی فلسطینیان سخن به میان آمده است و طی ۳ هفته آتی، اسرائیل باید گزارش خود را درباره چگونگی تغییر این شرایط به قضات دیوان ارائه کند. 

اوکامپو تاکید کرد: در تصمیم دیوان بین المللی دادگستری نکته که همه بر روی آن اتفاق نظر داشتند این بود که سیستم قضایی خود اسرائیل باید در مورد کسانی که مسبب خشونت هستند، تحقیق کند. از این رو، دادگاه اسرائیلی می‌تواند تحقیقات خود را بر روی این امر آغاز کند. 

وی در ادامه با اشاره به اتهاماتی که به نخست وزیر رژیم صهیونیستی وارد است، افزود: بحث نتانیاهو متفاوت است. دیوان می‌تواند و این امکان وجود دارد که با خود نتانیاهو برخورد کند، زیرا هیچ مصونیتی در برابر دیوان وجود ندارد. از این رو، نتانیاهو را نمی‌توان در دادگاه‌های داخلی اسرائیل مورد پیگرد قرار داد، اما دیوان می‌تواند این کار را انجام دهد. 

این مقام پیشین دیوان کیفری بین المللی در پایان گفت: جلوگیری از ارسال کمک‌ها به ویژه با هدف از بین بردن زندگی غیرنظامیان، و یا با هدف نابودی یک جامعه، نسل کشی به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار