زمین چمن مصنوعی فوتبال با مشارکت شهرداری کلان شهر تبریز و اداره کل آموزش و پرورش استان افتتاح شد.

چمن مصنوعی دهکده ورزش دانش‌آموزی در راستای تفاهم نامه مشترک شهرداری کلان شهر تبریز و اداره کل آموزش و پرورش استان، به مساحت ۵۸۵۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان آماده شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، بعد از ظهر سه‌شنبه، هفدهم بهمن ماه در آیین بهره‌برداری از چمن مصنوعی دهکده دانش‌آموزی تبریز، توجه ویژه به برنامه‌های ورزشی و سلامت دانش‌آموزان را از جمله اولویت‌های آموزش و پرورش استان برشمرد و گفت: آذربایجان شرقی حائز رتبه اول کشور در حوزه زیر ساختی در قالب طرح شهید سلیمانی است؛ بطوریکه از ابتدای دولت بیش از ۹۰ چمن مصنوعی افتتاح شده که عمده این افتتاح‌ها در مناطق محروم انجام شده است.

مسعود سعادتی ادامه داد: در حوزه ورزش تخصصی، پنج ورزش پایه‌ای در دوره ابتدایی در حال انجام است تا دانش‌آموزان در طول دوران تحصیلشان با رشته‌های مختلف آشنا شده و استعدادهایشان شناسایی شود.

وی در ادامه به اجرای طرح شهید طوقانی با هدف روحیه جوانمردی و پهلوانی در میان دانش‌آموزان با رویکرد ورزش باستانی و زورخانه‌ای، موفقیت روزافزون دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف ورزشی و دعوت چندین دانش‌آموز از آذربایجان شرقی به اردو‌های ورزشی کشوری و حضور آنان در رقابت‌های ملی و بین‌المللی را نشان از وجود اهداف و برنامه‌ریزی‌های مناسب در این زمینه دانست.

شایان ذکر است؛ بهره‌برداری از ۲۵ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در آذربایجان شرقی همزمان با آیین بهره‌برداری از فضا‌های آموزشی و پرورشی کشور به مناسبت دهه فجر صورت، آغاز شده و بخشی از این پروژه‌ها در قالب ۱۵۰ کلاس درس با صرف اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیارد تومان که ۱۶۵ میلیارد تومان آن از اعتبارات دولتی و ۷۰ میلیارد تومان آن نیز به کمک خیران مدرسه‌ساز، تامین شده، افتتاح می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
چمن مصنوعی زیر آفتاب گازهای سمی و سرطان زا متصاعد میکنه و خیلی خطرناکه و تو کشورای جهان اول ممنوعه