افتتاح نخستین مرکز اجتماع درمان مدار (TC) ترک اعتیاد در سیرجان

طی مراسمی با حضور رئیس اداره بهزیستی و جمعی از کارشناسان و مسئولان محلی اولین مرکز اجتماع درمان مدار (TC) ترک اعتیاد در سیرجان افتتاح شد.

بردستانی، رئیس اداره بهزیستی سیرجان در آئین آغاز به کار این مرکز با اشاره به تعداد مراکز فعال تحت نظارت بهزیستی در حوزه اعتیاد بانوان و آقایان گفت: مرکز اجتماع درمان مدار (TC) اولین مرکز تی سی شهرستان با رویکرد اجتماع درمان مدار است که با ظرفیت ۳۰ نفر در شهرستان آغاز بکار کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد، با ارائه خدمات به بیماران بتوانیم گامی در مسیر کاهش معضل و آسیب اعتیاد شهرستان برداریم.

غلامرضا جهانشاهی، مدیر این مرکز نیز گفت: اجتماع درمان مدار یک محیط درمانی است که از افراد معتاد به صورت ۲۴ ساعته و در مدت زمانی مشخص (مثلا سه تا شش ماه یا حتی دو سال) نگهداری و حمایت می کند و هدف مرکز اجتماع درمان مدار تغییر رفتار، نگرش، شناخت و ارزش‌های فرد معتاد، یا به طور کل، تغییر در سبک زندگی فرد معتاد است و برای دستیابی به این تغییرات برنامه‌های مختلفی در درازمدت از جمله تفریح و بازی و جلسات مشاوره و روان درمانی و مددکاری برای این افراد انجام می‌شود.

وی در خصوص نحوه پذیرش و مدت اقامت بیماران افزود: در این مرکز بیماران (۱۸ تا ۶۰ سال) پس از ارائه تاییدیه آزمایشات پاکی از مصرف مواد پذیرش می‌شوند و به مدت سه تا شش ماه از خدمات نگهداری، روان درمانی و ... با رویکرد اجتماع درمان مدار بهره‌مند خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.