مدیر عامل آب منطقه‌ای گلستان از نصب ۳ هزار و ۲۳۷ کنتور هوشمند تاکنون بر روی چاه‌های گلستان با هدف انضباط مصرف و صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی خبر داد.

ایرج حیدریان گفت: اولویت نصب کنتور برای چاه‌هایی است که در حریم اضطراری چاه‌های شرب قرار دارند، تا در فصل پیک مصرف، مشکل تقلیل آبدهی را کمتر داشته باشیم و اثر پذیری این اقدام از انسداد چاه‌های غیر مجاز به مراتب بیشتر است.

وی افزود: چاه‌ای غیر مجاز از سفره‌های کم عمق و چاه‌های مجاز از سفره‌های عمیق که منابع استراتژیک آب هستند، بهره برداری می‌ کند.

حیدریان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین طرح های احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی، موضوع نصب کنتور‌های هوشمند حجمی آب بر روی چاه‌ها است.

به گفته مدیر عامل آب منطقه‌ای گلستان، کنتور‌های هوشمند عملکردی چندگانه دارند به گونه‌ای که با جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه‌ها به ویژه در بخش کشاورزی، کشاورز به رعایت الگوی کشت و مصرف بهینه آب در هر منطقه ترغیب می‌شود.

او افزود: این کنتور‌ها با دادن اطلاعات لحظه‌ای به کشاورز در مورد حجم آب مصرف شده و میزان آب باقی‌مانده نسبت به حجم تخصیص داده شده، امکان برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از منابع آب زیرزمینی را برای کشاورزان فراهم می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.