به مناسبت دهه فجر ده‌ها طرح عمرانی، خدماتی، بهداشتی، صنعتی و کشاورزی در مناطق مختلف آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

به مناسبت دهه فجر ۱۰۴ طرح عمران روستایی در بخش مرکزی مراغه شامل زیرسازی، جدول گذاری، آسفالت ریزی با صرف هزینه ۷۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

همچنین بیش از ۸۵۰ باب خانه روستایی مقاوم سازی شده روستایی بنیاد مسکن با صرف اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در این شهرستان افتتاح شد.

در شهرستان بناب ۸۰ طرح عمرانی شامل اجرای ۴ طرح کفپوش، احداث ایستگاه آتش نشانی، احداث دیوار سنگی، احداث ،تعمیر و تعریض پل، آسفالت ریزی، جدول گذاری، کانیوو و آبرو کاسه‌ای و لوله گذاری معابر در مجموع با هزینه ۳۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

چهار طرح عمرانی و خدماتی با هزینه ۱۱ میلیارد تومان در شهر زرنق هریس افتتاح شد.

این طرح‌ها شامل عرشه پل ۱۰ دهنه شهرزرنق درمسیر ارتباطی زرنق به بخش مهربان، سنگ فرش پیاده رو خیابان انقلاب و شوریده و نصب پایه چراغ‌های تزئینی، اجرای دیوار حایل و پلاک کوبی درختان شهر بود.

۲ واحد صنعتی شامل تولیدکننده انواع قطعات برقی خودرو با تولید روزانه ۲۵۰۰ قطعه و همچنین کارخانه تولید شمش با تولید سالانه ۳۰ هزار تن با مواد اولیه ضایعات و مواد آهن اسفنجی در مجموع با هزینه ۱۶۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم برای ۷۲ نفر در شهرستان عجب‌شیر به بهره برداری رسید.

در بخش آبش احمد کلیبر هم ۶۵ واحد خانه مددجویی، بهسازی، شن ریزی و روکش آسفالت راه پنج روستا، اصلاح خطوط و بهسازی شبکه برق ۱۲ روستا، آسفالت معابر شهری آبش احمد و ۴۳ طرح مخابراتی و توسعه شبکه تلفن همراه اول و اصلاح خط آبرسانی به پنج روستا در مجموع با ۱۳۹ میلیارد تومان افتتاح شد.

طرح آسفالت ریزی به ۳۰۰ هزار متر مربع معابر روستایی در شهرستان ملکان با هزینه ۶.۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

در شهرستان بستان آباد آسفالت ریزی، نصب دوربین شهری، جدول گذاری، اجرای پیاده رو، ۲۷ طرح مخابراتی و آسفالت ریزی، جدول گذاری، اجرای کانیو و دیوار حایل چندین روستا با هزینه ۶۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

پنج طرح عمرانی، بهداشتی و مخابراتی در شهرستان خداآفرین افتتاح شد.

جدول‌گذاری و آسفالت معابر روستایی، راه‌اندازی دستگاه تقویت اینترنت روستایی، تجهیز خانه بهداشت روستایی آسفالت چهار خیابان و کانال آبیاری کشاورزی روستایی از جمله این طرح‌ها بود که برای اجرای آن‌ها در مجموع هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

در بخش یامچی هم یک واحد گلخانه‌ای روستایی به مساحت ۷۲۰۰ مترمربع با ظرفیت تولید ۳۴۵ تن انواع محصولات گلخانه‌ای گوجه و خیار با هزینه ۱۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۲ نفر و همچنین کارگاه تولید فرش دست بافت روستایی با هزینه ۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر افتتاح شد.

در بخش ترکمانچای شهرستان میانه ساماندهی و بهسازی شبکه برق روستایی و شهری، طرح هادی روستایی، ۶ کیلومتر آسفالت جاده ترانزیت در حوزه ترکمانچای و ارتقای شبکه تلفن ثابت و اینترنت با هزینه ۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

بهره برداری از یک واحد خانه محروم روستایی در بخش مرکزی اسکو آغاز شد این خانه به زیر بنای ۶۰ مترمربع با هزینه‌ ای افزون بر ۶۰۰ میلیون تومان به همت قرارگاه سازندگی بسیج سپاه اسکو ساخته شد.

دستگاه جدید سونوگرافی و همچنین تجهیزات دستگاه سدیم پتاسیم NST و دستگاه ECG با هزینه‌ای افزون بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بیمارستان امیرالمومنین علی (علیه السلام) چاراویماق مورد بهره برداری قرار گرفت.

خانه هلال و خانه ورزش روستایی هم در بخش تسوج شهرستان شبستر افتتاح شد.

 ۱۷ طرح عمران شهری و ورزشی در شهر گوگان با هزینه‌ای افزون بر ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح و بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل افتتاح زمین چمن مصنوعی مدرسه روانبخش گوگان و همچنین طرح‌های عمران شهری شهرداری از قبیل بهسازی و آسفالت معابر بود.

یک واحد صنعتی فرآوری و صنایع تبدیلی نخودچی در شهر ممقان با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

۲ مدرسه ۶ کلاسه روستایی در بخش مرکزی هشترود مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مدارس در ۱۸۰۰ متر مربع با هفت میلیارد تومان هزینه توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان احداث شدند.

برچسب ها: افتتاح طرح ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.