وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورت حل و فصل نشدن دیپلماتیک تنش‌ها در مرز‌های شمالی، تل‌آویو از گزینه نظامی استفاده خواهد کرد.

پس از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، تنش در مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی با لبنان نیز افزایش یافت. اکنون حزب الله لبنان موفق شده است یک سوم ارتش صهیونیستی را در مرز‌های شمالی درگیر کند و این موضوع به شدت تل آویو را تحت تاثیر قرار داده است؛ به ویژه آنکه ۲۰۰ هزار صهیونیست از مناطق مرزی شمالی با لبنان و جنوبی با غزه آواره شده اند و اسرائیل به دنبال بازگرداندن آن‌ها به خانه‌ها خود است. 

به گزارش الجزیره، یسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) مدعی شد: زمان برای یافتن راه حل دیپلماتیک به منظور پایان بخشیدن به تنش‌ها در جنوب لبنان در حال اتمام است. 

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، کاتز تاکید دارد: «اگر راه حل دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به این تنش‌ها یافت نشود، اسرائیل برای بازگرداندن شهروندان خود به خانه هایشان در مناطق مرزی به اقدام نظامی مبادرت خواهد کرد.»

این بیانیه تاکید دارد: زمان برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک در جنوب لبنان رو به اتمام است، زیرا تنش‌ها با تبادل آتش میان حزب الله لبنان و ارتش اسرائیل در حال شعله ورتر شدن است. 

در خبری دیگر، یسرائیل کاتز از انتصاب هیات مستقل سازمان ملل برای انجام تحقیقات در مورد آنروا استقبال کرد و خواستار استعفای فیلیپ لازارینی، رئیس فعلی این نهاد شد.

وی در ادامه در ادعایی از آمادگی اسرائیل برای به اشتراک گذاشتن شواهد پیرامون دست داشتن کارکنان آنروا در حمله هفتم اکتبر خبر داد.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار